Det där att man går upp alla kilon igen är en ren myt. Däremot går man upp dom 2-3kg vätska igen efter avslutad kur. MEN.... om du efter ren kur börjar äta efter gamla vanor igen med din nu nedsänkta förbränning i kroppen pga kuren, då kommer du garanterat gå upp dina kilon och ev lite till. Du har ju satt kroppen i ketos, vid ketosen förbränner kroppen fettet som tar längre tid och pga den lilla kalorihalten också saktar ner din förbränning. Det gör ju att om du plötsligt börjar stoppa i dig allt det där du åt innan så skjuter du ju upp i vikt igen och förmodligen lite till för din förbränning är så låg. Man ska börja smått med proteiner och ovanjordgrönsaker. Lite lite itaget så du inte chockar magen. Jag har som mål 15kg, men kommer att försöka gå ner 17kg så blir jag inte ledsen över dom vätskekilon som jag går upp igen. Det är verkligen ingen lätt match med kurer, jag beundrar alla er kämpare såååå stort!! =) Men sluta inte kämpa efter ren kur mina vänner, undvik all stärkelse och socker, uteslut det här vanliga som bröd, pasta, ris, potatis, läsk och godis givetvis, men också även frukt (särskilt kvinnor) och underjordsgrönsaker. Det är otroligt mycket socker och sockeralkoholer som förstör dina chanser till en nöjd vikt. Givetvis är frukt nyttigt med alla vitaminer, men för en kvinna är frukt som ölen är för en man, det gör magen svälld och ger dig onödigt mycket socker. Så man får känna efter hur mycket man verkligen ar beredd att kämpa och offra för sina idealvikter.
Lycka till alla fighters där ute!!!