Du måste logga in för att svara i en tråd.

• tessum

Fungerar Cambridge?

Jag har ca 20kg övervikt jag behöver bli av med och funderar därför att testa cambridge. Har några frågor om kuren.

Hur har det fungerat för er?
    Har ni kört ren kur?
    Hur snabb var viktminskningen?
    Går man upp alla kg man förlorat efter att man slutat med kuren?
    Är det de minsta mättande eller går man hungrig hela dagarna?
    Vilka smaker är goda/dåliga?

Det var väll ungefär det jag undrade. tacksam för svar

• Svar på tråden Fungerar Cambridge?
  • drullen

Ja den funkar, jag har gått på den....

MEN!!!!

Jag hade svårt med smakerna, jag var hungrig jämt, och jag gick upp igen när jag slutade......

Så nu går jag på GI rivstart och det funkar jättebra och jag är alldrig hungrig och jag har tappat sötsuget....och man går ner mellan 1-2 kg i veckan.

Om du vill så kan vi ju peppa varandra för jag ska ner ca 25 kg.

Du kan ju inboxa mig om du undrar något

• drullen

Ska bara säga det att cambridge är ju inte billigt heller

• Sarge

Hur har det fungerat för er?
    Japp, gick ner 16 kilo

Har ni kört ren kur?
    Nej, jag åt ck till frukost & lunch & sedan nyttig mat till middag
    Hur snabb var viktminskningen?
    6 månader & jag rekomenderar att låta det ta tid!

Går man upp alla kg man förlorat efter att man slutat med kuren?
    Nej, inte om man äter nyttigt & rör på sig.
    Börjar man trycka i sig onyttig mat så blir ju resultatet därefter!

Är det de minsta mättande eller går man hungrig hela dagarna?
    Jag var bara hungrig i början (1 vecka), sen gick det över!

Vilka smaker är goda/dåliga?
    Jag gillar:
    Choklad
    Banan
    Vanlj
    Jordgubb
    Rekomenderar att köra med stavmixer & se till att det blir riktigt "fluffigt", då smakar det som milkshake

• Carolina73

Jag funderar också att testa den här kuren, vill gå ner ca 8 kilo. Är smaken Mintchoklad god?

• smarties

Mintchoklad är jättegod, särskilt varm..är som varm choklad.. :)

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • sommarkväll
    Sarge skrev 2008-05-21 14:05:18 följande:
    Hur har det fungerat för er? Japp, gick ner 16 kilo Har ni kört ren kur?Nej, jag åt ck till frukost & lunch & sedan nyttig mat till middagHur snabb var viktminskningen?6 månader & jag rekomenderar att låta det ta tid!Går man upp alla kg man förlorat efter att man slutat med kuren?Nej, inte om man äter nyttigt & rör på sig.Börjar man trycka i sig onyttig mat så blir ju resultatet därefter!Är det de minsta mättande eller går man hungrig hela dagarna?Jag var bara hungrig i början (1 vecka), sen gick det över!Vilka smaker är goda/dåliga?Jag gillar:ChokladBananVanljJordgubbRekomenderar att köra med stavmixer & se till att det blir riktigt "fluffigt", då smakar det som milkshake
    Hur mkt gick du ner när du åt så? Hade tänkt mig så åxå ett litet tag.
  • Sarge

Jag gick ner dom 16 kilo som jag ville gå ner

Ha inte för bråttom & ge inte upp, det är mitt största råd.

• Petrah

jag har gått ner 12 kg med CK på 5 veckor. kolla in snusfia här inne som gått ner 68 kg med CK

Wild, Raw and Beautiful
  • Snovit 79

Bror har varit medlem i 1 månad nu och gått ner 15 kg. Och då har han inte rört sig ngt, då han har stillasittande jobb 12h/dygn.
    Men så är det lättast för unga killar att rasa i vikt fortast med.
    Jag gick med idag och hoppas rasa mina 9 kg snabbt med.

• Petrah

Lycka Till
    ner går man fort, men att behålla vikten är värre, men ge inte upp

Wild, Raw and Beautiful
  • tessum

Jag har beställt prova på paketet idag. vill testa smakerna innan jag lägger ner en massa pengar på något jag inte gillar.

lova att skriva och berätta hur det går för er som håller på med cambridge

• Miim
    Svar på #1
    drullen skrev 2008-05-21 09:15:27 följande:
    Ja den funkar, jag har gått på den....MEN!!!!Jag hade svårt med smakerna, jag var hungrig jämt, och jag gick upp igen när jag slutade......Så nu går jag på GI rivstart och det funkar jättebra och jag är alldrig hungrig och jag har tappat sötsuget....och man går ner mellan 1-2 kg i veckan.Om du vill så kan vi ju peppa varandra för jag ska ner ca 25 kg.Du kan ju inboxa mig om du undrar något
    Precis så var det för mig oxå!
    känner att pulverdieter är lite konstgjord andning och har därför beslutat mig att ta bort mina överflödiga grav kilon den gamla hederliga vägen - äta mindre och röra mig mer..

Dessutom mådde jag inte så bra på pulvret och var på väg att få förstoppning flera gånger. Det spelade ingen roll hur mycket vatten jag skälpte i mig - magen gillade inte alls vad jag höll på med. Pulver är bra som en kickstart, men i långa loppet vinner man på att ta den tråkigare, lite långsammare vägen med rätt mat o rätt motion.
    Lycka Till!!
  • Snovit 79

Jag har gjort halva Dag 1 idag och det går lätt än så länge. Åt kall mintchoklad till frukost och 1,5 l vatten nästkommande timme. Och så varm grönsakssoppa till lunch. Och allt var gott. Speciellt soppan. ( Jag mixade med mixerstav och drog i lite extra vatten för övrigt. )
    Ska ut och gå i någon timme bara min son kommer hem med. Imorn ska jag gå när han är i skolan, så man får upp takten.

• Qarrolajm

Körde igång med min kuridag, kör ren kur... men är skit hungrig just nu.. svider i magen. Men försöker vara stark och stå emot.

frukost:
    blev det cappucino shake, som va skit god! (varm)

lunch:
    kycklingsoppa, som va helt ok! över mina förväntningar.

till middag funderar jag på att pröva mint/kakao.

Ska ner 20 kilo!!!

• Waterlilly

Det där att man går upp alla kilon igen är en ren myt. Däremot går man upp dom 2-3kg vätska igen efter avslutad kur. MEN.... om du efter ren kur börjar äta efter gamla vanor igen med din nu nedsänkta förbränning i kroppen pga kuren, då kommer du garanterat gå upp dina kilon och ev lite till. Du har ju satt kroppen i ketos, vid ketosen förbränner kroppen fettet som tar längre tid och pga den lilla kalorihalten också saktar ner din förbränning. Det gör ju att om du plötsligt börjar stoppa i dig allt det där du åt innan så skjuter du ju upp i vikt igen och förmodligen lite till för din förbränning är så låg. Man ska börja smått med proteiner och ovanjordgrönsaker. Lite lite itaget så du inte chockar magen. Jag har som mål 15kg, men kommer att försöka gå ner 17kg så blir jag inte ledsen över dom vätskekilon som jag går upp igen. Det är verkligen ingen lätt match med kurer, jag beundrar alla er kämpare såååå stort!! =) Men sluta inte kämpa efter ren kur mina vänner, undvik all stärkelse och socker, uteslut det här vanliga som bröd, pasta, ris, potatis, läsk och godis givetvis, men också även frukt (särskilt kvinnor) och underjordsgrönsaker. Det är otroligt mycket socker och sockeralkoholer som förstör dina chanser till en nöjd vikt. Givetvis är frukt nyttigt med alla vitaminer, men för en kvinna är frukt som ölen är för en man, det gör magen svälld och ger dig onödigt mycket socker. Så man får känna efter hur mycket man verkligen ar beredd att kämpa och offra för sina idealvikter. 

Lycka till alla fighters där ute!!!
Svar på tråden Fungerar Cambridge?