• Santorini

*Jag är i vecka 15 och har så ont i magen.

Jag är i vecka 15 och har så ont i magen. Jag har inte fått någon direkt mage ännu kan det vara den som växer?
    Ont i huvudet har jag haft till och från i ett par veckor och man vill ju inte gärna ta tabletter.

• Svar på tråden *Jag är i vecka 15 och har så ont i magen.
  • Atlas

Hej! Ont i magen är helt normalt, livmodern växer o det drar o sliter i ligament. Samtidigt är det ju mycket annat i magen som måste flytta på sig o göra plats fördin växande bebis. Huvudvärk hade jag också mycket vid den tiden men kan inte svara på varför.
    Panodil går bra att ta.
    Lycka till!
    Atlas v.33

• RedTopaz

Magen gör ont till och från hela tiden.. tyvärr.

Panodil och alvedon samt citodon går bra att ta obegränsat (inom rekommendationerna på paketet) ipren kan man ta vid verklig huvudvärk någon gång ibland i andra trimestern. (max var 7e dag och ej två tabletter på rad) Råd från 4 olika läkare, då jag har lidit av hemsk huvudvärk from v.10 och blivit sjukskriven.
    Ta en alvedon/panodil och sov en halvtimme när det börjar dyka upp varje dag så klarar man livet ganska bra ändå. ;)

Kram
    /karin i v.23

• Liam o Engla

jag har haft ont i huvudet dagligen sen v. 9. ( är i v. 17 nu) undrar vad det beror på? jag vill vara försiktig med tabletter, trots att BM sagt att det är ok att äta tex. alvedon. även magen spänner och ömmar till o från.
    så jag tror inte du behöver oroa dig, det är ju mycket som händer och sker med kroppen nu

Svar på tråden *Jag är i vecka 15 och har så ont i magen.