• Bina

Måla hyllan - IKEA Malm?

Ja som frågan lyder... är det någon som målat Malmhyllan med gott resultat?

• Svar på tråden Måla hyllan - IKEA Malm?
  • Jesster

Nej, men det borde inte vara några större problem...
    OM jag hade gjort det så hade jag sandpapprat och ruggat upp ytan, rengjort med målartvätt och målat med först en grundfärg och sedan en ganska tjock och täckande färg
    Eller spraymålat!

♥ v.32 ♥
  • Bina
    Jesster skrev 2008-05-21 11:50:29 följande:
    Nej, men det borde inte vara några större problem...OM jag hade gjort det så hade jag sandpapprat och ruggat upp ytan, rengjort med målartvätt och målat med först en grundfärg och sedan en ganska tjock och täckande färg Eller spraymålat!
    Tack för ditt svar - då testar jag tror jag

Maken har fått för sig att lamineringen skulle komma att resa sig om man målar... med tanke på att jag har 14 mil att köra tor för att köpa en vit hylla istället så kan det ju vara värt att testa
  • wewe

Hur har det gått med ommålningen? (är själv på väg att måla om Malm-byrå...)

*Nyfiken*

• Crickelin

jag har målat två hyllor, tog matt färg för det var det som blev över efter att väggen målats Men helt klart blir det nog snyggare med halvblank! Målade mina vita.

• jezzie

Det kan ju vara bra att anv. grundfärg samt snickerifärg för att få ett hållbart resultat, särskilt om man har barn som kör omkring med bilar osv.

Svar på tråden Måla hyllan - IKEA Malm?