Anonym skrev 2008-05-22 17:08:22 följande:
Jo, det kan sitta på insiderna av kindera och i svalget osv, beroende på hur mkt svamp man har... det har mindre betydelse var det sitter i munnen, skrev bara att det kan sitta på olika ställen eller lokalt på tungan... Som jag sa tidigare så kan man behandla med ex Mycostantin som är ett flytande läkemedel mot svamp i munhålan som man tar efter varje måltid i några veckor enl ordination... när man är lite äldre (över 10år) kan man prova med avslaget vichyvatten som man penslar i munnen/ sköljer i munnen men det ska man inte ge till barn pga salterna som det innehåller pga att barnens njurar inte är fullt utvecklade ännu... om man läser på flaskan till vichyvatten så har det tidgare åtminstonde stått att ska ej ges till barn under 7 år tror jag det var...Från BVC ges råd om tex bikarbonat blandat med vatten... fråga som sagt innan du ger dig på att blanda och behandla ... ring dit för råd...Min väninna fick Mycostantin till sin 6 månaders baby , han hade mkt svamp på insidan av kinderna etc efter att de försökt med vatten och bikarbonat enl ord från BVC!!!Lycka till
Jag pratade med BVC över telefon idag, och hon ordinerade vishyvatten att pensla på!
Blir lite orolig nu när jag läser ditt inlägg...
Hon sa inget om avslaget, eller att hon är för liten...
Ska dock ringa henne igen om det inte gör nån skillnad.