en fråga om solarium
Är det så att brunfärgen kan försvinna om man duschar direkt efter man har solat solarium? En kompis påstår det. Jag tycker att det låter lite konstigt. Det är ju inte direkt BUS utan det sitter ju i pigmenten??
Är det så att brunfärgen kan försvinna om man duschar direkt efter man har solat solarium? En kompis påstår det. Jag tycker att det låter lite konstigt. Det är ju inte direkt BUS utan det sitter ju i pigmenten??
japp, det stämmer. Jag vet inte hur det kommer sig, men så är det:) Man ska helst inte duscha på ett dygn.
Blää.. man vill ju inte lukta rutten fis hela dagen heller :P
haha, precis!
Men det är bara till att springa hem , dra för gardinerna, gömma sig bakom soffan och stinka i ett dygn.
Nej, men det KAN ju inte stämma. HUR skulle det kunna göra det?? Det är ju inte som man tvättar bort UV-strålarna - de finns ju inte kvar på huden. Klart man duscha om man har svettats. (Jag tycker förresten man luktar "solarium" om huden alla fall, även om man duschar)
Se sista frågan på den här sidan http://www.solarsunt.se/p17.asp
det verkar vara en skröna att man inte får duscha efter att man solat solarium.
klart man inte duschar bort färgen.!! seriöst tror ni verkligen att det e så???
Jag har hört att man inte ska duscha på minst 6 timmar efteråt. Tycker det verkar väldigt konstigt. Hur kan man duscha bort färgen liksom???
Har aldrig fått ihop varför man inte skulle kunna duscha efter att ha solat så tack 4 Små Älsklingar för klargörandet!
äh det är väl olika det där... "Solariepersonalen" jag hade på mitt solställe uppmanade att inte duscha eftersom det inte "fäster lika bra", eller ngt sånt.
Jag brukar vänta en halvtimma-timma med att duscha efter solning.
Jag har alltid hört att man ska vänta lite med att duscha efteråt, vet ej varför hehe..