Ser dåligt efter förlossningen
Är det någon mer som har börjat se sämre efter förlossningen? Ser suddigt med ena ögat när jag ska t ex sitta vid datorn.
Är det någon mer som har börjat se sämre efter förlossningen? Ser suddigt med ena ögat när jag ska t ex sitta vid datorn.
Vilken sammanträffande! Jag har nyss haft 5 dagars ihållande huvudvärk och vet inte orsaken. Var till vårdcentralen om detta... Nämde att jag ALDRIG haft glasögon tidigare, så vi gick till ett annat rum och jag fick titta på "bokstavs"-tavlan.
De sista 5 raderna nerifrån ser jag jättesuddigt på det ena ögat. Hmmm....
Efter det märkte jag när jag titta på tv att bokstäverna på texten var utsmetad på kanterna. När jag tittar på datorn så ser jag lite suddigt på det ena....
Det sägs och jag har pratat med nån om detta att efter förlossningen förändras kroppen och mycket möjligt att man kan se dåligt....
Jag ska boka tid för synkontroll....
Om du ammar kan synen också förändras, så vänta med glasögonen tills du har slutat i så fall!
Jag bara ammat 3 månader på den första barnet och den andra inget alls... Så det är rätt längesen....
Halva: ammar du?
Fasiken va sjukt, idag när jag åkte bil med min sambo berättade jag för honom att jag ser jätte suddigt ibland med höger öga sedan förlossningen. vet inte vad det beror på för jag har alltid haft hur bra syn som helst.. men nu är det typ som en tår i ögat hela tiden. födde vår dotter för 2,5 vecka sedan.
Verkar vara ett fenomen man får efter förlossningen alltså! Ja jag ammar sedan en vecka tillbaka (sedan förlossningen) och jag har sett sämre sedan precis då! Lite störigt, men förhoppningsvis imget farligt då. Jag tänker ju hjärntumör bara för att jag har synbortfall och huvudvärk!
Tillägg: jag har linser men de har ju fungerat ändå fram till förlossningen så jag tror inte det är deras fel.
Samma här!! Såg asdåligt efter gossen kom.. Ville inte ens köra bil för allt va så suddigt!
Nu har det börjat släppa och jag ammar ännu, 2,5 månad är han, så förhoppningsvis ser jag som vanligt igen om ett tag.. Har glasögon annars åxå så jag trodde det vart fel på dem!
Ja, det är ganska vanligt.
Det började på mig redan i höstas, kanske runt vecka 14-18.
Synen förändrades kraftigt, gick och fick nya glasögon.
Optikern varnade att jag skulle kanske behöva nya under amningen också.
Ungefär när Hampus var 1,5-2 månader förändrades synen igen.
Detta kommer förhoppningsvis att ändra tillbaka till mina glasögon jag hade innan graviditeten...
Jag såg också urdåligt första 3-4 veckorna efter förlossningen. Nu är min son snart 4 månader och jag ser bra nu
Det är vanligt att under graviditet/amning få försämrad syn pga alla hormoner
Om det besvärar dig mycket så köp ett par billigare glasögon med rätt styrka för efter amningen kan synen återgå till det normala
Jag fick försämrad syn efter jag fått barn, min mamma fick också försämrad syn och var tvungen att byta till starkare glasögon efter alla tre graviditeter.
jag ser också sämre!!! på höger öga. mysammar bara och bebisen är 3 månader......kan min syn bli normal igen eller är hoppet ute?
Men gud, har inte haft en tanke på att koppla ihop förlossning/amning med min förändring av syn. Min son är snart 11 veckor och jag upplever att synen har förändrats de senaste två veckorna. Är det vanligaste att synen återgår till vad den var innan?
Nämen..är det DÄRFÖR???
jag håller på och blir tokig för att jag ser så suddigt,tvättar och tvättar glasögonen men det hjälper INTE,men dåså,hormonerna som spökar!!!!
ja,då är det bara att vänta då..och så sparade man ju ngr tusenlappar för den här informationen då,alltid ngt positivt!!!