Hur koka kyckling?
Tänkte koka kyckling till min 6 månaders. Tänkte sedan mixa det med majs. Men kan man använda spadet man kokat kycklingen i för att få mosigare konsistens när man mixar det sen?
Tänkte koka kyckling till min 6 månaders. Tänkte sedan mixa det med majs. Men kan man använda spadet man kokat kycklingen i för att få mosigare konsistens när man mixar det sen?
Absolut!
Okay ska göra det då=) Läste just i ett häfte man fick fr bvc att man även kan koka det med lite dill el persilja.
Försök att ha potatis som grund. Det är mer näringsrikt än pasta och ris (pasta innehåller ju dessutom gluten). Sen varierar man naturligtvis med pasta, ris etc ibland så barnet får smaka det med.
Min son gillade cous-cous och bulgur också. Kul när man kan blanda in lite nya smaker
Ja idag har vi rpovat kycklingen.... men det var ju ingen hit=/ Det blev så himla torrt, så jag trodde hon skulle kvävas. Ne så allvarligt var det väl inte men hur kan man få det mer löst? Blandade i kokspad , lite smör när jag värmde det idag och en skvätt mjölk. Men kycklingen är ju ett torrt kött i sig=/
När jag kokar kyckling så kokar jag det tillsammans med en morot och lite rotseller (ca 60 gr) och sedan mixar jag alltihop med lite kokspad och fett. Han får det sedan med potatis och lite grönsaker.
Jag brukar koka kycklingen med ett lagerblad för lite finare smak, och för astt göra moset mindre torrt är det nog bara att späda med mer vätska!