• morsa06

Mollipect: Blir dom såhär av det??

Min son har fått utskrivet mollipect och har fått det igår och idag, men han har slutat äta och bara gnäller och grinar hela dagarna. Sover mer än vad han brukar, och läkaren som sa att dom kan bli pigga av det..? Gröt som han älskar att få morgon och kväll går inte alls ner, och inte fruktpuréerna heller och det brukar han sätta i sig en hel burk av.. blir dom så här av mollipect?

Tror jag lägger av snart, blir så trött på allt gråtande Men vill ju att han ska bli bra i bröstet också.

• Svar på tråden Mollipect: Blir dom såhär av det??
  • Lilla  Bebisen

min dotter blev me väääldigt gnällig.. hon fick nästan panik när ja inte bar på henne o åt nästan inget heller.. men när ja sluta så va de bra dagen efter!!

• Lilla  Bebisen

mollipect har ganska mycket biverkningar..

• Intelligenti pauca
    morsa06 skrev 2008-05-21 18:35:52 följande:
    Min son har fått utskrivet mollipect och har fått det igår och idag, men han har slutat äta och bara gnäller och grinar hela dagarna. Sover mer än vad han brukar, och läkaren som sa att dom kan bli pigga av det..? Gröt som han älskar att få morgon och kväll går inte alls ner, och inte fruktpuréerna heller och det brukar han sätta i sig en hel burk av.. blir dom så här av mollipect?Tror jag lägger av snart, blir så trött på allt gråtande Men vill ju att han ska bli bra i bröstet också.
        http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19740405000011&DocTypeID=7&UserTypeID=2
     Här fann  jag detta:
    Biverkningar

Vanliga (fler än 1 person av 100 drabbas): Yrsel, huvudvärk, hjärtklappning, darrningar och oro. Nässelfeber och hudutslag. Svårigheter att kissa.

Mindre vanliga (färre än 1 person av 100 drabbas, fler än 1 person av 1000 drabbas): Illamående, diarré, kräkningar och sömnlöshet.

Sällsynta (färre än 1 person av 1000 drabbas): Hallucinationer, förvirring, aggressivitet, övergående förhöjning av vissa levervärden. Muntorrhet. Kramp i luftrörens muskulatur, vilket kan ge andningssvårigheter (bronkospasm).

.Den andra parten bör också höras.
  • morsa06

Jo, jag har läst på bipacksedeln och där står det exakt lika. Men tycker inte han har nån sån biverkning.. Det ska vara oron då i så fall, men han sover ju mest hela tiden, brukar normalt sova 3 ggr/dag och idag har han sovit 5 ggr.. Och det verkar som han har så ont!? Vrider sig och skriker och blir alldeles röd i ansiktet.. stackars liten..

Ska göra som så att jag ger han bara 2 doser om dagen, en på morgonen och en vid lunch, sen får han vara utan resten av dagen så kanske det blir bättre. För på ordinationen står det 2-3 gånger/dag.

Intelligenti pauca skrev 2008-05-21 18:40:08 följande:

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.... Här fann  jag detta:Biverkningar
    Vanliga (fler än 1 person av 100 drabbas): Yrsel, huvudvärk, hjärtklappning, darrningar och oro. Nässelfeber och hudutslag. Svårigheter att kissa.
    Mindre vanliga (färre än 1 person av 100 drabbas, fler än 1 person av 1000 drabbas): Illamående, diarré, kräkningar och sömnlöshet.
    Sällsynta (färre än 1 person av 1000 drabbas): Hallucinationer, förvirring, aggressivitet, övergående förhöjning av vissa levervärden. Muntorrhet. Kramp i luftrörens muskulatur, vilket kan ge andningssvårigheter (bronkospasm).
  • Intelligenti pauca
    morsa06 skrev 2008-05-21 18:48:55 följande:
    Jo, jag har läst på bipacksedeln och där står det exakt lika. Men tycker inte han har nån sån biverkning.. Det ska vara oron då i så fall, men han sover ju mest hela tiden, brukar normalt sova 3 ggr/dag och idag har han sovit 5 ggr.. Och det verkar som han har så ont!? Vrider sig och skriker och blir alldeles röd i ansiktet.. stackars liten..Ska göra som så att jag ger han bara 2 doser om dagen, en på morgonen och en vid lunch, sen får han vara utan resten av dagen så kanske det blir bättre. För på ordinationen står det 2-3 gånger/dag.Intelligenti pauca skrev 2008-05-21 18:40:08 följande:
    jag tycker du skall kontakta sjukvården för besked.
    .Den andra parten bör också höras.
  • troll och älva

Min yngsta får det nu 3 gånger/dag och han känner inget speciellt..är lika glad som alltid..men det varierar ju från barn till barn

• morsa06

Ja, får ringa sjukvårdsrådgivningen och höra. Är ju inte värt det om det ska vara på det här viset, blir ju knäpp!
    Han ska äta det i 5 dagar till, men jag vete fan..
    Intelligenti pauca skrev 2008-05-21 18:50:28 följande:

jag tycker du skall kontakta sjukvården för besked.
  • Camilla D

Det kanske är något annat "fel" på honom? Halsfluss? Ring vårdcentralen och be om en ny tid, låt dom göra en ordentlig undersökning! Hans allmäntillstånd är ju definitivt påverkat!

• troll och älva

Han kanske inte tål det..

• morsa06

Det började ju när han började med mollipect så jag tror att det är nåt i den han är känslig mot. För dom kände han på halsen osv då vi var på barnmott. men konstaterade att han bara hade mjuka luftvägar och att han har lätt för att samla slem i halsen.
    Camilla D skrev 2008-05-21 18:56:58 följande:

Det kanske är något annat "fel" på honom? Halsfluss? Ring vårdcentralen och be om en ny tid, låt dom göra en ordentlig undersökning! Hans allmäntillstånd är ju definitivt påverkat!
Svar på tråden Mollipect: Blir dom såhär av det??