morsa06 skrev 2008-05-21 18:35:52 följande:
Min son har fått utskrivet mollipect och har fått det igår och idag, men han har slutat äta och bara gnäller och grinar hela dagarna. Sover mer än vad han brukar, och läkaren som sa att dom kan bli pigga av det..? Gröt som han älskar att få morgon och kväll går inte alls ner, och inte fruktpuréerna heller och det brukar han sätta i sig en hel burk av.. blir dom så här av mollipect?Tror jag lägger av snart, blir så trött på allt gråtande Men vill ju att han ska bli bra i bröstet också.
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19740405000011&DocTypeID=7&UserTypeID=2
Här fann jag detta:
Biverkningar
Vanliga (fler än 1 person av 100 drabbas): Yrsel, huvudvärk, hjärtklappning, darrningar och oro. Nässelfeber och hudutslag. Svårigheter att kissa.
Mindre vanliga (färre än 1 person av 100 drabbas, fler än 1 person av 1000 drabbas): Illamående, diarré, kräkningar och sömnlöshet.
Sällsynta (färre än 1 person av 1000 drabbas): Hallucinationer, förvirring, aggressivitet, övergående förhöjning av vissa levervärden. Muntorrhet. Kramp i luftrörens muskulatur, vilket kan ge andningssvårigheter (bronkospasm).