• JolinesMamma

Babyproffsen Linköping

Vilket otrevligt bemötande! I november köpte vi en Brio Race från Babyproffsen i Linköping och ganska snart märkte vi att hela vagnen var sned. Vi var mitt uppe i en flytt och jag hade börjat arbeta efter mammaledigheten och vi hade fullt upp helt enkelt med personliga angelägenheter. Vi har länge pratat om att vi måste åka in med vagnen och be dem kolla, och idag fick vi äntligen möjlighet att gå dit. Jag gick in och visade vagnen och de höll med om att den var riktigt, riktigt skev. Jag visade även hur däcken var sneda och att de inte spårade och de såg det tydligt. Jag undrade vad som gick att göra och fick ett kort svar att det inte gick att göra något åt det, för skadan beror på yttre våld. Jag tog för givet att hon menade att den hade blivit skadad i frakten till dem, för jag förklarade att den varit skev sedan vi köpte den. Men så gick ljuset upp för mig att de menade att vi hade orsakat skadan. Jag kände hur jag blev högröd i ansiktet och förklarade att den alltså hade varit sån från början och att vi hade varit väldigt försiktiga om den. Man såg deras misstro och jag hörde själv att det lät konstigt att vi inte hade hört av oss förrän nu. Generad och bedrövad gick jag därifrån och förklarade för min man att de trodde att jag ljög. Han gick då in i affären för att intyga att den varit skev från början. Den äldre tanten sade rakt ut att vi ljög och att det var uppenbart att vi hade haft sönder vagnen, varför kom vi annars ett halvår efter och visade skadan? När min man försökte förklara så sade hon att "nu vill inte jag argumentera med dig mer" och vände honom ryggen.
    Vad ställd man blir när man blir ifrågasatt på det viset! Nu ska vi ta kort på vagnen, visa att det inte finns en enda repa på den (tanten menade att nån har kört på vagnen eller kastat den i backen) och skicka till Brio för att höra vad de säger. Vi kommer aldrig mer att handla från Babyproffsen; de fick oss att känna oss så skyldiga och det var kränkande att stå där bland alla andra kunder och höra att man ljög! Ville bara varna för affären och dess otrevliga personal. Så var den dagen förstörd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 14:53
    Vill bara berätta hur det har gått med vår reklamation. Efter att ha mailat Babyproffsens huvudkontor så hänvisades jag till Babyproffsens butik i Norrköping som kunde titta på vagnen och göra en ytterligare bedömning. Jag åkte dit och mannen såg direkt att det var fråga om att få ett nytt chassi på garantin och han sade att det inte var första gången folk har haft problem med personalen i Linköping. Inget tjafs, ingen misstro, bara professionellt bemötande. Jag är så glad att jag stod på mig! Jag som är en mes vanligtvis.

• Svar på tråden Babyproffsen Linköping
  • Champagne

Jag tror tyvärr att man måste visa upp skadan direkt (eller inom skälig tid) och jag tror att ett halvår är för lång tid, sorry. Sen var deras bemötande under all kritik! Usch, så vill man ju absolut inte vill bli behandlad!

• JolinesMamma

Jo, vi inser det nu, att vi borde ha hört av oss direkt. Om vi bara hade orkat det tidigare... Men vi är inga lögnare!

• AnneSophie
    JolinesMamma skrev 2008-05-21 19:29:34 följande:
    Jo, vi inser det nu, att vi borde ha hört av oss direkt. Om vi bara hade orkat det tidigare... Men vi är inga lögnare!
    Nej, det är klart att det är irriterande att bli behandlad som en lögnare men å andra sidan så kan jag tänka mig att Babyproffsen m fl varje vecka (dag?) stöter på kunder som drar rätt så bra lögner... Det är inte kul att bli illa behandlad men eftersom det gått 6 månader så förstår jag ju varför tanten vart mycket frågande. Er historia lät väl inte helt trovärdig helt enkelt.
    Därimot så kan ju personal fortfarande behandla kunder trevligt, åtminstone sakligt, och inte vända ryggen åt. Den biten var riktigt dålig.
    I am an unquenchable fire. I have been chosen to tame the fates. I am the fire dragon.
  • JolinesMamma

Ja, säkerligen finns det de som hittar på grejer. Det som var så obehagligt, var att de sa att de kunde se att vi hade utövat yttre våld på vagnen, och när man själv vet att det bara inte är sant så blir man bestört. Ord står mot ord och de ville inte höra vår förklaring ens en gång. Inte heller ville de ta en närmare titt på vagnen och se hur pedantskött den är i övrigt. Man förstår ju att de inte kan tro på alla, men de kan inte heller säga att de vet att man ljuger.

• Novus

Dåligt bemötande av personalen som skulle hanterat det på ett annat sätt.
    Däremot hade det vart konstigt om ni fått kompensation för det när ni kommer med en vagn ni köpte för ett halvår sen och påstår att den gått sönder när ni fått den

• mysmumlan74

Jag har faktiskt hört från flera olika kompisar att de har ett väldigt otrevligt bemötande just på babyproffsen i Linköping.

• marsbebis
    JolinesMamma skrev 2008-05-21 19:39:24 följande:
    Ja, säkerligen finns det de som hittar på grejer. Det som var så obehagligt, var att de sa att de kunde se att vi hade utövat yttre våld på vagnen, och när man själv vet att det bara inte är sant så blir man bestört. Ord står mot ord och de ville inte höra vår förklaring ens en gång. Inte heller ville de ta en närmare titt på vagnen och se hur pedantskött den är i övrigt. Man förstår ju att de inte kan tro på alla, men de kan inte heller säga att de vet att man ljuger.
    Men, rullade ni inte ut vagnen när ni hämtade den första gången? När vi köpte vår på Babyproffsen var den monterad och klar så det var bara för oss att köra iväg med den? Hämtade ni den monterad borde ju både ni och de sett att den var skev??
  • Novus

Har ni använt vagnen under denna tiden?
    Varför ringde ni inte redan när ni upptäckte det? Skador ska man alltid reklamera direkt.

• JolinesMamma
    Novus skrev 2008-05-21 19:41:53 följande:
    Dåligt bemötande av personalen som skulle hanterat det på ett annat sätt.Däremot hade det vart konstigt om ni fått kompensation för det när ni kommer med en vagn ni köpte för ett halvår sen och påstår att den gått sönder när ni fått den
    Ja, jag förstod att vi kanske var för sent ute. Det hade räckt att de hade sagt det; att det inte gick att göra något ett halvår senare. Jag var inte ute efter pengar eller en ny vagn, jag undrade bara om det gick att fixa att den var sned och hade blivit så mycket snedare också med tiden. Men det var inte det som var problemet enligt dem, de tyckte att problemet var att vi kom in med en vagn som de menade att vi hade hoppat på eller kört på med bilen...
  • JolinesMamma
    marsbebis skrev 2008-05-21 19:52:33 följande:
    Men, rullade ni inte ut vagnen när ni hämtade den första gången? När vi köpte vår på Babyproffsen var den monterad och klar så det var bara för oss att köra iväg med den? Hämtade ni den monterad borde ju både ni och de sett att den var skev??
    Nej, vi såg det inte i affären. Den var monterad och klar när vi köpte den också. Efter en vecka eller ett par veckor, så märkte vi att den var sned och jag började kika på andras Brio Race för att se hur deras såg ut. Vi hade inte ork att ta tag i det vid den tiden, men sedan det blev värre så kände vi att nu måste vi ju gå tillbaka med vagnen. Vi vet bara att vi såg tidigt att den var sned, och det har blivit värre, och vi har inte gjort nåt med den! Vi har förvarat den inomhus och haft koll. Ingen annan kan ha kört på den heller.
  • JolinesMamma
    Novus skrev 2008-05-21 19:57:27 följande:
    Har ni använt vagnen under denna tiden?Varför ringde ni inte redan när ni upptäckte det? Skador ska man alltid reklamera direkt.
    Ja, det har vi verkligen lärt oss, att reklamera skador direkt. Vi har använt vagnen trots att den rullat på tre hjul. Mycket trötthet och lite lathet gjorde att vi inte hörde av oss direkt, utan först nu, när vi väl var i Linköping. Som sagt så har sned-heten förvärrats sedan inköpsdatumet.
  • Emriella

Som enda "stora" barnvagnsförsäljare har man visst råd att vara otrevlig och dessutom dyr!

• JolinesMamma
    Wreigårdskan skrev 2008-05-23 09:31:19 följande:
    Som enda "stora" barnvagnsförsäljare har man visst råd att vara otrevlig och dessutom dyr!
    Ja, de verkar ha råd att uppföra sig som de vill. När min man förklarade att våra vänner och släktingar har känt till problemet med vagnen och att vi kommer att varna dem för affären så svarade hon nonchalant "ja, man kan inte göra sig vän med alla". Nej, de verkar inte kunna göra sig vän med någon...
  • babyblue68

tyvärr är det sådär på många ställen..man blir misstrodd, och sen att dom blir så himla otrevliga och inte kan diskutera i normal ton..

tyvärr finns det personer på vissa arbetsplatser som inget har där att göra..

Lycka till

Våran ängel är här 6/3
  • Finesse

måste bara skriva att babyproffsen i umeå är oxå otrevliga och fruktansvärt okunniga! vi tänkte köpa en vagn där men dom fick aldrig in vagnen å var riktigt otrevliga hela tiden.. slutade med att vi köpte en helt annan vagn på barnens hus.

och sen kan dom ju ingenting när man ställer en fråga.. dom ska föreställa "babyproffs" men jag måste då säga att dom på ica maxi vet mer om deras "bebisprodukter" än babyproffsen.. det är ju nästan skandal!

• Morticia77

Vi har också dåliga erfarenheter av Babyproffsen i Linköping ... Otrevliga, lögnare (ja, faktiskt) och misstroende som Du säger, och inte speciellt serviceinriktade. Inte ens en oanvänd vara, i sin originalförpackning fick vi lämna tillbaka dagen efter inköp.
    Nä, tacka vet jag den underbara personalen på Babyland i Norrköping!

• babyblue68
    Finesse skrev 2008-05-23 16:05:15 följande:
    måste bara skriva att babyproffsen i umeå är oxå otrevliga och fruktansvärt okunniga! vi tänkte köpa en vagn där men dom fick aldrig in vagnen å var riktigt otrevliga hela tiden.. slutade med att vi köpte en helt annan vagn på barnens hus.och sen kan dom ju ingenting när man ställer en fråga.. dom ska föreställa "babyproffs" men jag måste då säga att dom på ica maxi vet mer om deras "bebisprodukter" än babyproffsen.. det är ju nästan skandal!
    hahaha...håller med helt och hållet. Vi handlar baar på Barnens hus..det märks att man är där ofta för personalen hejar nu och kommer fram och tittar till tösen

Barnens hus klart bäst
    Våran ängel är här 6/3
Svar på tråden Babyproffsen Linköping