Babyproffsen Linköping
Vilket otrevligt bemötande! I november köpte vi en Brio Race från Babyproffsen i Linköping och ganska snart märkte vi att hela vagnen var sned. Vi var mitt uppe i en flytt och jag hade börjat arbeta efter mammaledigheten och vi hade fullt upp helt enkelt med personliga angelägenheter. Vi har länge pratat om att vi måste åka in med vagnen och be dem kolla, och idag fick vi äntligen möjlighet att gå dit. Jag gick in och visade vagnen och de höll med om att den var riktigt, riktigt skev. Jag visade även hur däcken var sneda och att de inte spårade och de såg det tydligt. Jag undrade vad som gick att göra och fick ett kort svar att det inte gick att göra något åt det, för skadan beror på yttre våld. Jag tog för givet att hon menade att den hade blivit skadad i frakten till dem, för jag förklarade att den varit skev sedan vi köpte den. Men så gick ljuset upp för mig att de menade att vi hade orsakat skadan.
Jag kände hur jag blev högröd i ansiktet och förklarade att den alltså hade varit sån från början och att vi hade varit väldigt försiktiga om den. Man såg deras misstro och jag hörde själv att det lät konstigt att vi inte hade hört av oss förrän nu. Generad och bedrövad gick jag därifrån och förklarade för min man att de trodde att jag ljög. Han gick då in i affären för att intyga att den varit skev från början. Den äldre tanten sade rakt ut att vi ljög och att det var uppenbart att vi hade haft sönder vagnen, varför kom vi annars ett halvår efter och visade skadan? När min man försökte förklara så sade hon att "nu vill inte jag argumentera med dig mer" och vände honom ryggen.
Vad ställd man blir när man blir ifrågasatt på det viset! Nu ska vi ta kort på vagnen, visa att det inte finns en enda repa på den (tanten menade att nån har kört på vagnen eller kastat den i backen) och skicka till Brio för att höra vad de säger. Vi kommer aldrig mer att handla från Babyproffsen; de fick oss att känna oss så skyldiga och det var kränkande att stå där bland alla andra kunder och höra att man ljög! Ville bara varna för affären och dess otrevliga personal. Så var den dagen förstörd.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 14:53
Vill bara berätta hur det har gått med vår reklamation. Efter att ha mailat Babyproffsens huvudkontor så hänvisades jag till Babyproffsens butik i Norrköping som kunde titta på vagnen och göra en ytterligare bedömning. Jag åkte dit och mannen såg direkt att det var fråga om att få ett nytt chassi på garantin och han sade att det inte var första gången folk har haft problem med personalen i Linköping. Inget tjafs, ingen misstro, bara professionellt bemötande. Jag är så glad att jag stod på mig! Jag som är en mes vanligtvis.