• Coccolina

Vibrationsplatta...

Jag har länge funderat på det där med vibrations platta... och undrar om någon kan berätta hur väl det funkar osv...
    Jag har hört attdet skall vara toppen för att gå ner i vikt men vet inte riktigt hur det funkar...
    Någon som provat?
    Vet om att det nu finns gym som har det som special redskap.
    Till saken hör att jag funderar på att köpa en (har hittat en billigt 499 kr mot ordinarie pris 2990.90) men vet inte om det är en vettig investering.

Någon som testat som kan ge mig lite info om hur det funkar och hur effektivt det är, något man bör tänka på och ja all annan info som ni har om vibrationsplattorna...
    Tacksam för alla svar!!!

Life's a bitch get used to it!!!
  • Svar på tråden Vibrationsplatta...
  • miss alm

Jo, det är lite komplicerat, men jag ska göra mitt bästa!

Eftersom plattan vibrerar så engageras alla småmuskler också runt omkring de stora som tränas mest och man får bättre genomströmning av blod i musklerna. En del påstår att de bunda gifterna frigörs och det är mycket möjligt att det gör till en viss del.
    Jag jobbar på ett gym och precis när dessa vibrationsplattor började bli stora ringde det några medelålders damer som hade läst att alla celluliter försvann om man vibrarade på plattorna. Hon undrade om det räckte med 20 minuter. Jag gissar att hon inte var jättetränad och då skulle nog 20 sekunder vara jobbigt nog kan jag säga.

Vibrationsplattor är bra, men absolut inte för att gå ner i vikt!

Svar på tråden Vibrationsplatta...