• Snöengla

Så himla äcklig andedräkt, smak i munnen hela tiden..Mår illa!

Ja jag har sån himla äcklig andedräkt, riktigt äcklig smak i munnen som får mig att må mer illa än jag redan gör.

Ingenting verkar hjälpa. Det började ganska snabbt efter jag fått plusset.

Jag försöker tugga tuggummi men dom flesta smakerna får mig att må lite illa nu också. Det är inte så trevligt att stå nära folk och prata när man stinker så.

Men det värsta är nog smaken..hela tiden känner jag den här äckliga smaken..som gammal röten lök i halsen.. usch

Det hjälper inte heller att borsta tänderna. Bara i 15 minuter ungefär.

Någon som känner igen sig?
    Någon som har något förslag till vad man kan göra åt äckelhalsen?

• Svar på tråden Så himla äcklig andedräkt, smak i munnen hela tiden..Mår illa!
  • kromme

hade det så förra gången jag var gravid o det var fruktansvärt men försvann efter några veckor. jag köpte en tungskrapa o det tyckte jag hjälpte någorlunda sen listerin att gurgla med..

lycka till

• Noonis

Jag känner likadant men det verkar mest sitta i mitt huvud och i mitt överdrivet känsliga luktsinne (kan lukta från matrummet när min man har öppnat margarinpaket i köket - då kan du tänka dig ur mitt khylskåp luktar för mig!). Jag tycker att jag har smaken av gammalt varmt billigt äppelvin i munnen, jämt. Försöker tänka basisk-syra-haltigt och eftersom jag har surt smak i munnen undviker jag sånt, såsom appelsinjuice osv. Hjälre lite med tvärtemotmetoden men inte helt, tyvärr. Men det går över....

• Éowyn

Jag hade så förra graviditeten och nästan omgående nu under denna. Ibland funkar exempelvis starka halstabletter. Funkar en stund att gurgla listerine efter tandborstningen. Har någon annan goda råd, tas de tacksamt emot även av mig!

• Käringen

Det är så märkligt att det kan bli så! Förra gången var det inte så alls - men denna gången känns det om att det smakar illa i munnen hela tiden och när jag äter eller dricker vissa saker, förvärras hela situationen eftersom min mun ger någon slags bismak till allt.

Jag borstar, skrapar (fast då mår jag illa), sköljer med munvatten men det hjälper föga. Varför blir det så här? Man känner sig ju uräcklig!

• Angi07

jag undrar också,känner som du,en äcklig smak hela tiden och det började några dagar innan jag plussade.

Käringen skrev 2008-06-06 09:06:47 följande:
    Det är så märkligt att det kan bli så! Förra gången var det inte så alls - men denna gången känns det om att det smakar illa i munnen hela tiden och när jag äter eller dricker vissa saker, förvärras hela situationen eftersom min mun ger någon slags bismak till allt.Jag borstar, skrapar (fast då mår jag illa), sköljer med munvatten men det hjälper föga. Varför blir det så här? Man känner sig ju uräcklig!
  • Snöengla

Jaa jag har fortfarande smaken kvar.. och jag har inte hittat något som hjälper direkt.

Just nu sitter jag med bajs smaken i munnen (ursäkta språket) och nu var det 3 timmar sedan jag åt. Hoppas det går över snart. Det kan vara lindrigare ibland. Det beror på vad jag äter har jag märkt.

Efter frukosten är det lindrigare..äter så lätt mat då. Men på jobbet äter man ju lunchen som finns att erbjuda och det är inte alltid den hälsosammaste. ofta stekt mat med fet sås. Måste ju äta lunch! Försöker dock ta mer sallad än flottig mat.

..Har halsbränna också.. har börjat tugga Rennie, men tycker inte att det är speciellt bra.

• maribel

Känner igen mig precis och upptäckte att det kommer från magen! Magsyra som kommer upp (fast man inte märker det) och så smakar det så äckligt kommer ett tag efter att man ätit. Testa gaviscon tuggtabletter, hjälper mig bra.

• K24yrs

jaga känner oxsa det äckliga smaken hade det för grav och sa nu det jag har oxsa nu är att munen blir fylld av vätska som jag ej vill svälja för da kräks jag sa jag spotar hela tiden

• Angi07

jag måste svälja ibland för att inte spota hela tiden men det känns också jobbigt!jag hade så här förra graviditeten under tre månader.

K24yrs skrev 2008-06-10 10:27:14 följande:
    jaga känner oxsa det äckliga smaken hade det för grav och sa nu det jag har oxsa nu är att munen blir fylld av vätska som jag ej vill svälja för da kräks jag sa jag spotar hela tiden
Svar på tråden Så himla äcklig andedräkt, smak i munnen hela tiden..Mår illa!