• Mamma och Mor

Bobby car - från vilken ålder och vilken modell??

Dottern är nu drygt 17 månader gammal och går sedan ett tag tillbaka. Har funderat på att skaffa en Bobby car åt henne, men ungefär i vilken ålder brukar man skaffa en sådan?
    När jag kikade på nätet hittade jag olika modeller av denna bil; en variant med "kant" nertill bakom ratten och en variant som var mer avrundad utan kanten. Är den ena varianten en ny modell eller har Bobby car alltid funnit i olika modeller? Ni som sett bägge och kanske haft dem åt era barn, är det någon skillnad?
    Fanns också en variant med vad de kallade för "tysta hjul" av mjukt gummi, någon som har denna Bobby car "Fulda" och är den varianten tystare än originalutförandet av bilen?

Många frågor, men hoppas få svar så jag har lite mer att gå efter innan jag köper en bil åt dottern, den kostar ju ändå en bra slant...

~Vår fina tjej - Miriam 061213~
  • Svar på tråden Bobby car - från vilken ålder och vilken modell??
  • ÖNadja

Hej hej!

Vet inte riktigt om jag kan hjälpa dej, vart lite nyfiken på vars du hittat modellen med "tysta" hjul? Jag har hört talas om dom. =)

Våran lilla son är 9 mån och jag har planerat att införskaffa han en Bobby Car i 1 års present, även fast han inte kan sparka iväg å säkert inte på ett bra tag så tycker han det är ganska spännande att åka omkring på den. (han har fått prova sina kompisars. =))

Kan tipsa om en sida som heter Lekmer.se där har dom "vanliga" röda och blåa bobby cars för 319 kr + frakt, men ja tror inte frakten var så dyr. Våran lokala leksaksaffär tar 449 kr för dom, så de är ju lite skillnad..

Hoppas att nån annan kanske har lite mer kött på bena å kan hjälpa dej bättre! =)

• DecemberBebis

vår dotter fcks en bobby car liknande bil i 1års present , en bmw , jätte cool =) hon är nu 1½ och nu har hon börjar använda den mer , och fattar hur man ska göra.. inte bara klättra på den.. hehe

• carola1977

Min dotter är 21 månader och nu fattar hon ordentligt hur man gör med en bobbycar.
    Vet inget om olika modeller, men vi var hos en kompis i helgen och de hade en med hjul man kan köra inne utan att det blir märken i golvet sa de.

• EHel

På Barnens Hus i Östersund kostar "den vanliga" modellen 299 kr.

• GrodAnn

Vår son fick den i julklapp när han var 10 månader. Nu är han 5 år och det händer att han leker med den när han är nere i källaren och hittar den.

Vi har den klassiska röda och har varit stenhårda med att den bara får användas inomhus. Det har inte blivit några märken i parketten, men när den användes som mest (när han var runt 2 år) var jag ganska trött på oljudet...

• Juli1

Köpte en Bobby car(den med kant nertill) till sonen när han var 10 månader, han älskade den från första stund och kunde sparka iväg med den innan han kunde gå. Tänkte då, att han kommer väl aldrig lära sig gå, när han kan köra runt på bilen (han gick vid 11 mån )

Bobby car rek från 1 år står det på "förpackningen". Nu är min son 18 månader och tycker fortfarande det är jättekul m bilen.

Verkligen värt pengarna!!

• Jesslan

min dotter började med bobbycar när hon var 10,5 månader hon fattade direkt hur man tog sig fram dock förstår hon inte hur man svänger

Den tredje söndagen i juli har man sedan 1967 firat den skåneländska flaggans dag.
Svar på tråden Bobby car - från vilken ålder och vilken modell??