• Dream26

Barnsits till Scooter moped?

Undrar om det är nån som har erfarenhet av en sån här barnsits till eu moped / scooter?
    Finns och köpa på nätet lite varstans åh e ruskigt dyr.
    Men hur säkert sitter barnet i den har inte riktigt fått fram det på nätet.
    Så ni som vet och även har själva berätta gärna.

• Svar på tråden Barnsits till Scooter moped?
  • Jesslan

vi köptre en sån men aldrig en moped men vi testade och man spänner den med ett band runt sitsen på mopeden sen sitter barnet löst i sitsen men dom sitter nära din rygg så dom sitter säkert iallafall. nu har vi 2 barn så nu blir det definitivt ingen moppe

Den tredje söndagen i juli har man sedan 1967 firat den skåneländska flaggans dag.
  • Dream26

Hm..känns änna lite så där scary att barnet sitter löst..barnet kan inte falla ur då på nått sätt?
    Me tanke på att min dotter är snart 4 år..och inte förstår riktigt som andra barn att man ska hålla i sig..

Ingen mer som vet nått?

• Jesslan

anledningen ill att dom inte sitter fast är att dom inte ska skada sig för mycket om man vurpar, praktiserade på intensiven då det kom in en flicka som suttit fast på en eu moppe  den hade voltat 3 gånger och varje gång hade hon slagit i huvudet i marken, gissa utgången därför får man inte ha dom fastspännda, min tjejja var 3 när vi testade och dom sitter så tajt så det är bara för dom att "krama" mamma lite lätt även om dom inte håller så är chansen att dom trillar av ganska liten då där är kanter på sidorna på sitsen.

Den tredje söndagen i juli har man sedan 1967 firat den skåneländska flaggans dag.
  • miniGrynet

Oj, men sitter dom inte fast i den?
    Låter ändå lite läskigt...

Satt precis och spanade efter såna på nätet, visste inte att det fanns förens ikväll.

Har för mig att jag sett några som hade en som en cykelsits fastbultad bakpå sin moppe, men har också för mig att dom sa att den var för just mopeder så den skulle vara lite stadigare. Men nu när jag letar på nätet verkar det inte finnas...

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Dream26

Det är bara en sitts som du sätter fasst med rämmar de har inget ens runt midjan..villket ja trodde.
    Har fått hem min sitts till dottern men har inte provat än.
    Du sitter så långt bak så framåt kan inte barnet åka i allafall
    Anledningen till att du inte ska ha en cykelsitts på e att barnet sitter för mycket fast då tänk om du skulle vurpa med mopeden och barnet inte kommer ur..barnet skadas mer då de sitter fast än att åka ur du förstår nog hur ja tänker.

Svar på tråden Barnsits till Scooter moped?