Goda lätta drinkar!!!
Ngn som har tips på lätta smarriga drinkar där basen är vodka??Vad finns det för roliga grejer man kan blanda i?? Ingen annan spritdryck är tänkt att behövas blandas i.
Skål!!
lime,socker joxa i hop det på med sprit och fruktsoda.lägg i några frysta jordgubbar som isbit . jätte gott.
flädersaft m. sprit och jordgubbar.
skål
Om den enda spriten du har tänkt att ha i så får du nog tänka om, dvs om du inte har smaklökar som en 15årig tjej som precis slutat 9.
Visst en schysst grogg går ju alltid att blanda med enbart vodka men en "smarrig" drink bör innehålla mer...
Om du kan tänka dig att utöka valet av sprit i drinken så måste jag tipsa om Malibu.
Jag älskar denna dryck,
det går att blanda i alla former och variationer, endless helt enkelt.
Jag är lika såld nu som för tre år sen när jag började blanda drinkar med denna...
Några tips;
2cl vodka, 2cl malibu,
fyll på med en riktigt god kvalitetsjuice, gärna med banansmak/ananas-smak till halva glaset, sen resten med sprite.
Men den enklaste drinken av alla, som är festlig att ha som välkomsdrink, den smakar gudagott och är så enkel att det nästan är löjligt...
Häll 2cl malibu i ett martiniglas, fyll på resten med Kopparbergs skogsbärscider (finns på ICA. 2,5% ?)
Sätt en jordgubbe på glaskanten och dina gäster kommer älska den...
Vad gäller enbart vodkabaserade drinkar annars, så tror jag att det är lite svårt att få det varierat utan att ev blanda med annat.
Men mitt absoluta tips är att investera i en flaska Malibu,
testa dig fram med vodka,malibu, olika juicer med olika smak, och så toppa av med sprite eller ev fanta om det andra är slut när klockan börjar bli mycket... haha
det där med cl o så har jag eg ingen större koll på, jag blandar alltid utan att mäta,
och det bli alltid gott.
Men Malibu är en sak som är helt outstanding, och går att blanda på tusen olika sätt.
Bara fantasin sätter gränser.
Däremot,
om du har Vodka Rasberry, så är den gudomlig att blanda med fanta vilda bär.
Det smakar sommar till tusen och är supergott!
Vodka Päron är gott tillsammans med sprite och en skiva lime i.
Mums!
Hoppas detta kan ge ngt! =) Lycka till!
Aborre
Vodka
Tranbärsjuice
Apelsinjuice
Grenadin
Sprite
Fyll upp glaset med en tredjedel med is,
Fyll upp grenadin i botten av glaset. Häll sedan upp en 6cl vodka,
Tillsättt några skvättar apelsinjuice och tranbärsjuice.
Fyll upp resten av glaset med sprite.
vodka o redbull??????????????????????????????????????????????????????????????????
Hittade en app Drinkappen med bra tips på drinkar med bra recept och instruktioner
sjukt nöjd med den!
Fanns på både apple och android