• Anonym

Ni som känt av när ägget fäste, hur kändes det?

Kände nämligen sent igår kväll ett extremt stick, som en jättesnabb ilning somm gick igenom hela livmodern. Hade jag inte varit vaken så är jag nästan säker på att jag hade vaknat av det. Idag är det exakt 7 dgr sen äl och jag och mannen hade sex sist.

Har aldrig tidigare känt av ett så kraftigt stick, reagerade rejält på det. Men gick över jättefort! Kan det ha varit ägget som fäste, ngn som känner igen min konstiga förklaring?

• Svar på tråden Ni som känt av när ägget fäste, hur kändes det?
  • Blossi
    Anonym skrev 2008-05-22 00:40:37 följande:
    Kände nämligen sent igår kväll ett extremt stick, som en jättesnabb ilning somm gick igenom hela livmodern. Hade jag inte varit vaken så är jag nästan säker på att jag hade vaknat av det. Idag är det exakt 7 dgr sen äl och jag och mannen hade sex sist. Har aldrig tidigare känt av ett så kraftigt stick, reagerade rejält på det. Men gick över jättefort! Kan det ha varit ägget som fäste, ngn som känner igen min konstiga förklaring?
    Jag tror inte på att man kan känna när ägget fäster sig. De som säger att de gör det ja, låter det vara osagt.

En fråga, du verkar ju veta hur det känns genom din målade beskrivning, har du kännt det förut, varit gravid förut?
    Brist på information skapar spekulation
  • Sweetangel78

Jag tror att jag kännt när det fäst .. dagarna har stämt osv. Jag blev fruktansvärt yr och hade ont i magen.. inte ont så att jag inte kunde stå.. utan ont bara. Men jag höll på att svimma av yrseln.
    Detta har hänt 2 ggr för mej.. när det visade sig att jag väntade minstingen och nu denna graviditeten.
    Jag vet inte om man ska kunna känna men jag tycker att jag gjort det.

• Anonym

Nej, jag har inte varit gravid förut, det var därför jag undrade hur det kan kännas. Just för att jag aldrig har känt en sån märklig ilning som far genom hela livmodern med en sån kraft.

Men man är ju extra "känslig" nu med, märker allt som händer mellan knä och hals. Möjligt att ngt liknande hänt förut utan att man lagt märke till det på samma vis!

Blossi skrev 2008-05-22 02:28:46 följande:
    Jag tror inte på att man kan känna när ägget fäster sig. De som säger att de gör det ja, låter det vara osagt.En fråga, du verkar ju veta hur det känns genom din målade beskrivning, har du kännt det förut, varit gravid förut?
  • Anonym (IVF)

Jag hade gjort IVF med två tillbakasatta ägg och en dag kom det ut som en liten "stans" av hud/slemhinna, helt smärtfritt. Jag tänkte: nu fäste nog ett ägg, ca 8 timmar senare hände samma sak igen.
    Jo visst, tvillingar blev det!

• Blossi
    Anonym (IVF) skrev 2008-05-22 20:56:10 följande:
    Jag hade gjort IVF med två tillbakasatta ägg och en dag kom det ut som en liten "stans" av hud/slemhinna, helt smärtfritt. Jag tänkte: nu fäste nog ett ägg, ca 8 timmar senare hände samma sak igen.Jo visst, tvillingar blev det!
    Frågade läkarna om det? Vad sa de?
  • Bling1975

Jag har gjort 5 IVF och varit gravid 3 gånger (1 gång spontant) och varje gång jag har plussat så har jag 6-7 dagar efter ÄL kännt ett kraftigt stick på ena sidan av livmodern precis som du beskriver. Jag har inte kännt något de tre gånger jag fick minus. Kanske är en slump men jag tror inte det.

Stitch längtar efter Lilo
  • Anonym
    Singoalla78 skrev 2008-05-22 07:33:04 följande:
    Jag tror att jag kännt när det fäst .. dagarna har stämt osv. Jag blev fruktansvärt yr och hade ont i magen.. inte ont så att jag inte kunde stå.. utan ont bara. Men jag höll på att svimma av yrseln. Detta har hänt 2 ggr för mej.. när det visade sig att jag väntade minstingen och nu denna graviditeten. Jag vet inte om man ska kunna känna men jag tycker att jag gjort det.
    Känner igen det med magont och yrsel. Kändes som om jag höll på att bli influensasjuk.
  • Anonym

Fast för mig så ilade till genom hela paketet. Kunde inte känna vilken sida det började på, för det var så kraftigt. Kände bara att det kom och gick, på ngt vis. Men då får jag hoppas att det jag kände var ägget och ingen nerv som hamnade i kläm, vilken är den förklaringen som ligger näst på tur.

Tack för svaret, nu återfick jag lite hopp!

Bling1975 skrev 2008-05-23 00:38:02 följande:
    Jag har gjort 5 IVF och varit gravid 3 gånger (1 gång spontant) och varje gång jag har plussat så har jag 6-7 dagar efter ÄL kännt ett kraftigt stick på ena sidan av livmodern precis som du beskriver. Jag har inte kännt något de tre gånger jag fick minus. Kanske är en slump men jag tror inte det.
  • Anonym

Fick ett kraftigt hugg i livmodern 5 dagar efter äl när jag reste mig ur soffan. Gjorde svinont så jag fick stå still i 5 minuter. Medans jag stog där så kände jag att de rann till. Masade mig in på toa och fick se segt slem med blod i som låg i trosan. Krampen gick över och jag torkade mig. Fick inge mera slem efter de och ingen blödning heller. Plussade fint 7 dagar senare vid bim.

• Anonym

jag tror inte heller man kan känna ägget fästa. jag har själv känt "nu fäster nog ägget" vid olika tillfällen genom den här brännande känslan, det här sticket etc som alla pratar om. men inte har jag vart gravid för det! OM jag däremot blivit gravid så hade jag oxå sagt att jag känt ägget fästa vilket det nu bevisligen inte var!

den gången jag plussade kände jag inget alls! vet inte varför det skulle kännas.....?Fundersam

• Blossi
    Anonym skrev 2008-05-23 09:37:49 följande:
    jag tror inte heller man kan känna ägget fästa. jag har själv känt "nu fäster nog ägget" vid olika tillfällen genom den här brännande känslan, det här sticket etc som alla pratar om. men inte har jag vart gravid för det! OM jag däremot blivit gravid så hade jag oxå sagt att jag känt ägget fästa vilket det nu bevisligen inte var!den gången jag plussade kände jag inget alls! vet inte varför det skulle kännas.....?
    Kan inte annat än hålla med dig! Dessutom har man inte sådan känsel i livmodern, tyvärr.
  • Anonym (IVF)
    Svar på #5
    Det var bara min alldelens egen upplevelse som jag inte talade om för någon! Stansen kom ut i lite slem som någon annan också upplevt.
Svar på tråden Ni som känt av när ägget fäste, hur kändes det?