Katten har ett sår?
Ja, min katt har ett sår, och håret verkar ha fastnat i såret. Lossnar det när skorpan lossnar? Han äter inte heller, någon som har lite tips på mat som man kan ge honom?
Ja, min katt har ett sår, och håret verkar ha fastnat i såret. Lossnar det när skorpan lossnar? Han äter inte heller, någon som har lite tips på mat som man kan ge honom?
Är det katthår i såret?
Eller annat hår?
vad har katten gjort eftersom den har ett sår?
slagsmål?
Påkörd?
Misshandlad+
Om katten varit i slagsmål kan han ha fått ett bitsår från en annan katt.
Var sitter såret?
Ömmar han?
Utan att ha sett det, jag kan ha fel, så skulle jag ha rivit loss ruven och se om det kommer ut var. Det lättare på trycket och kisse mår säkert bättre. Men han behöver till vet och få såret dränerat och rengjort. Dessutom kan han behöva penicillin.
Min kisse har haft flera varbölder. Har varit en ruv och under massor med var. Hon har varit riktigt dålig då.
Det är hans eget hår.
Vi tror att den har haft en fästing, som den har dragit bort själv. Det ser så ut. Han verkar inte ha ont, man får ta där. Han blir bara sur om man häller sårtvätt över, men det är snarare för han blir blöt.
Att han inte äter just nu beror snarare på att han är sur för att han dels får ha en tratt, och dels inte får gå ut. Han gör så varenda gång, han inte får som han vill.
varför har han tratt??
har veterinären sagt det?
r såret kladdigt av var eller så så måste ni säka veterinär för attfå antibiotika till katten.
man ska inte hålla på att tvätta katten sår om inte en veterinär har sagt det. katten sköter ofta läkning tvättning av sår själv.
Han har tratt för att han inte ska slicka bort sårskorpan på såret igen.
Såret är inte kladdigt nej.
Är det inte infekterat så sköter katten bäst sitt sår själv. Men vi kan ju inte se hur det ser ut. Är du osäker är det bättre att visa upp det för en veterinär.
Äsch, jag tar med honom till veterinären, så får de titta på honom.
Vad han kommer hata mig nu.
Gold
Katten självklart, min katt tycker INTE om att åka till veterinären alls.
Kostnaden skiter jag fullständigt i, jag ville inte ta med honom för att han tycker så illa om det, och det inte såg speciellt farligt ut ett tag. Men jag tar med honom så får de titta på honom, de som kan sådant bättre.
Jag tar otroligt bra hand om mina katter, så det kan du lägga ner.