• Jag lixom

Ni som bor i lägenhet, har dom stängt av era element än?

Vi bor i en hörnlägenhet och har haft trubbel med elementen sen vi flyttade in. NU först för ca 6 månader sedan lyssnade HSB entligen på oss och insåg att de va nå knas med elementen...

Värmen kommer och går, vi får aldrig riiktigt varmt utan det är fisljummet på dom äna in i midvintern...

Nu är dom helt avstängda och vi vaknade som kylskåp imorse... :/

• Svar på tråden Ni som bor i lägenhet, har dom stängt av era element än?
  • MalinI

Vi har inte haft nåon värme på flera veckor. Vi brukar ofta ha väldigt kallt. Det är golvkallt, och sen drar det. INte vill de göra något åt det heller. Vi köpte tätlist till fönstren själv för att de inte ville täta. Då blev det lite bättre iaf.

Men hösten tycker jag är värst. Man får ont i fötterna när man går omkring i lägenheten.
    När man nämner att det är golvkallt så får vi höra. Nej det går inte. Ni har ju tvättstugan under.

Men kom hit då och ta av dig skorna när du kommer. De tar ju aldrig av skorna. Klart det inte känns kallt när man knatar in med vinterskor.

13 grader på morgonen innan värmen kommer på är inge ovanlig

Mamma till Lucas, Nelly, Cim & BF28/8
  • Jag lixom

Åh vad jag känner igen det där!
    För 2 vintrar sedan kom dom hit med någon lasermätare och riktade mot väggar och golv och då var det normalvärme.
    Men som jag sa då, kom hit då på kväll/morgon/natt!
    Vi sitter här med tjocka tröjor och värmeljus för att inte skaka på kvällarna...

I ungarnas rum så blir det iskallt på nätterna!
    Så jag SKA ha värme i elementen PRONTO!
    Dom vet dessutom att det är fel på dom men som alltid så vill dom dra ut på allt för att det kostar så mycket eller nåt.

MalinI skrev 2008-05-22 08:48:05 följande:
    Vi har inte haft nåon värme på flera veckor. Vi brukar ofta ha väldigt kallt. Det är golvkallt, och sen drar det. INte vill de göra något åt det heller. Vi köpte tätlist till fönstren själv för att de inte ville täta. Då blev det lite bättre iaf. Men hösten tycker jag är värst. Man får ont i fötterna när man går omkring i lägenheten. När man nämner att det är golvkallt så får vi höra. Nej det går inte. Ni har ju tvättstugan under. Men kom hit då och ta av dig skorna när du kommer. De tar ju aldrig av skorna. Klart det inte känns kallt när man knatar in med vinterskor. 13 grader på morgonen innan värmen kommer på är inge ovanlig
  • Smultron ett

japp avstängt. men vi har det varmt å skönt ändå. solen ligger ju på för det mesta.
    Annars tar jag på mig en tröja.

What happens in vegas...
  • MalinI
    Jag lixom skrev 2008-05-22 09:02:13 följande:
    Åh vad jag känner igen det där!För 2 vintrar sedan kom dom hit med någon lasermätare och riktade mot väggar och golv och då var det normalvärme.Men som jag sa då, kom hit då på kväll/morgon/natt!Vi sitter här med tjocka tröjor och värmeljus för att inte skaka på kvällarna...I ungarnas rum så blir det iskallt på nätterna!Så jag SKA ha värme i elementen PRONTO!Dom vet dessutom att det är fel på dom men som alltid så vill dom dra ut på allt för att det kostar så mycket eller nåt.
    JA precis. De kommer när man har varit och värmt upp lägenheten... Jag är ingen fantast av mattor, men vad gör man. Men det går mycket värmeljus här hemma. Till min partylite konsults stora glädje
    Mamma till Lucas, Nelly, Cim & BF28/8
  • Anniz zz

Vi har värmen på tråkigt att dom stängt av så ni får ha de kalt mät själva golv temp ta kontakt med hyresvärden om den ligger under den normala kommer inte i håg hur många grader den ska vara. om dom inte gör nått ta kontkakt med hyresgästföreningen.

Svar på tråden Ni som bor i lägenhet, har dom stängt av era element än?