• moltaz

Enormt sugbehov men tappar bara nappen, lär han sig med tiden och när?

Hejsan.

Min son som är en månad har ett enormt sugbehov, söker jämt, sover sällan och vill bo vid bröstet. Bvc rekommrnenderar napp och han blir nöjd när han får den, problemet är att han tappar den hela tiden och blir missnöjd, jag blir galen. Så fort han håller på somnar åker den ur och han är klarvaken. Brukar de bli bättre på att hålla kvar den med tiden eller skall jag skrota nappen och ha honom hängandes vid bröstet jämt?

Erfarenheter vad gäller detta mottages tacksamt...

• Svar på tråden Enormt sugbehov men tappar bara nappen, lär han sig med tiden och när?
  • Busbellan

Det brukar bli bättre med tiden. Alla mina barn har haft svårt att behålla nappen i munnen fram tills de varit 2-3 mån.

Mamma till Nora, August och Ella
  • FruSundahl

Testat en annan napp?

Vi hade esska till dottern och hon tappade den jättelätt.
    Köpte NUK för dom var mindre på både själva nappen och "plasten" (vad det nu kan heta) och dom fungerade jätebra.

70% av alla rökare som dör tjatas till döds....
  • Pasadena

Min dotter hade också ett enormt sugbehov men nappen stannade aldrig kvar i munnen så vi slutade att ens försöka. Är väldigt glad för det idag! Efter några veckor gick det över och vi slipper ta fajten med att ta bort nappen

• Busbellan

Förresten ett tips för att hålla kvar nappen i munnen är att även ha en snutefil som man kan lägga lite över nappen, då brukar den stanna kvar lättare.

Mamma till Nora, August och Ella
  • Virriga familjen

Sonen var precis likadan då han var några veckor. Och vi fick råd att testa napp också. Jag fick stoppa in den i hans mun ca 30 gånger per timme på nätterna. Men han lärde sig eftersom och den var inne längre stunder för varje natt. Så orkar man kämpa på lite så kommer det att funka.

• Cocarola

Många brukar göra som Nogula beskriver, att stötta upp nappen lite med en gosefilt eller liknande. Så fick vi göra med båda barnen, och efter några månader behövdes det inte längre.

• Malla1

min dotter hade precis samma problem, jag fick sitta och hålla i nappen, hon är snart 4 månader, men när hon var 3 månader köpte jag 4 månaders nappar och nu suger hon på för fullt :)

• Babusjka

Vi gjorde så med första dottern, men gav upp rätt fort. Är glad för det idag!

Med andra dottern valde vi att ta smällen med snuttande och inte använda napp, och jag ångrar det absolut inte!

Det är skönt att slippa de problem som nappen medför.

• Ellepella

Min tjej har ratat nappen fram till nu! Är 6 månader och har sugit på våra lillfingrar, höll på att bli tokig på detta. Men så bara en dag tog hon nappen och nu är det hennes bästa vän när hon ska sova. Sååå skönt"!

• Triple Trouble

6 månader tog det för vår ena, han hade något strul med tungan, tryckte bort båda mat och napp med den. Han ville så gärna, men det gick bara inte förrän helt plötsligt vid 6 mån.

Svar på tråden Enormt sugbehov men tappar bara nappen, lär han sig med tiden och när?