Hjälp ettåring med hål i tanden???
Jag har själv extremt dåliga tänder måste borsta 2 ggr om dagen använda tandtråd och skölja munnen efter varje måltid, men lyckas änså få hål ibland. Jag röker och småäter inte heller. Jag har helt enkelt väldigt dålig tand kvlitet.
Var rädd för att sonen skulle ärva det och har därför varit noga med hans tänder som kom väldigt tidigt.
Han har inte fått några sötsaker förutom tårta på ettårs dagen. Jag har borstat morgon och kväll. Däremot får han välling på natten annars sover han inte. Jag har försökt ge vatten efter nattvällingen men ofta har han vaknat då och sommnar inte alltid om!!
Han sover lite och dåligt och har gjort det sedan födseln. Imorse när jag borstade hans tänder såg jag en tans långt bak i käken som jag inte ens sett. Han hatar att borsta tänderna och jag måste lirka med det varje gång. Nu har jag missat en tand helt och hållet verkar det som och den hade en brun fläck i mitten som ej gick att borsta bort.
Är det karies???
Jag känner mig knäckt nu. Jag som varit så noga hur kan jag ha missat en tand. Han har 4 tänder uppe och 4 nere, men han hade en längst in i käken som jag inte ens sett.
Vem ska jag kontakta??
Tänk om det gör ont. Det känns helt hemskt.