• NeA 84

blondera igår, blondera idag igen?

jag blekte håret igår, å det blev ljust uppe på huvvet. men resten av håret är gul orange typ.
    jag funderar på att bleka idag igen. kan inte visa mig ute såhär
    vad kan hända om jag bleker igen? asså, tappar man håret elle sånt?
    att det blir slitet förstår jag...men vill inte tappa håret

snabba svar gärna....

kämpar mig ner i vikt
  • Svar på tråden blondera igår, blondera idag igen?
  • MysM

mna ska vänta iaf ett par dagar innan..

• NeA 84

jag vet. hade gjort det om det inte vore så att vi ska på shoppingresa till göteborg imorrn. kan verkligen inte gå såhär

MysM skrev 2008-05-22 10:02:17 följande:
    mna ska vänta iaf ett par dagar innan..
    kämpar mig ner i vikt
  • MysM

ok, blondera på då. Ja har varit i den sitsen med, ja blondera blondera o blondera, har gjort de ett antal ggr, alldeles för mycket, men mitt hår håller än ;) Mycket konstigt säger min frisör, men men
    NeA 84 skrev 2008-05-22 10:03:13 följande:

jag vet. hade gjort det om det inte vore så att vi ska på shoppingresa till göteborg imorrn. kan verkligen inte gå såhär
  • eileme84

klart du kan bleka.. =) men håll koll på det bara så det inte blir för varmt.

• Den allsmäktige

Jag hade då inte blonderat igen, utan snarare färgat det mörkt igen. Det sliter inte lika mycket har jag för mig...

• snuffeli

man ska helst vänta 2 veckor mellan blekningar, men jag vet hur jobbigt det är :)
    tror det går bra att bleka men se till att använda mycket inpackningar och balsam efteråt :) och låt håret vila.

• MyFine

Köp ett silverschampo! Det funkar faktiskt riktigt bra!

• NeA 84

jag vill inte färga det mörkt igen, för sen när jag ska bleka får jag ju antaglugen samma problem igen.
    tror inte jag behöver ha i det speciellt länge heller.
    det jag är rädd för är att tappa håret. kan man göra det? nån som blekt två dagar irad?

kämpar mig ner i vikt
  • snuffeli
    MyFine skrev 2008-05-22 10:11:12 följande:
    Köp ett silverschampo! Det funkar faktiskt riktigt bra!
    silvershampoo fungerar inte på orange hår fungerar endast när håret är smått gult.

kolla in den här sidan http://www.avsikt.net/hair/ finns rätt mycket bra där under Blondering
  • smarties

Om du tror håret klarar av det kan du blondera det igen, men någon försäkring att det gula/orange försvinner finns inte.
    Något du kan göra för att tona ner den färgen är att köpa en Mood Pärlblond, se mitt galleri, jag var gul/orange i huvudet och fick bort det ganska mycket med den.

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
Svar på tråden blondera igår, blondera idag igen?