• Anonym (hmm)

Ögon som kliar

Igår vaknade jag med att mitt vänstra öga kliade. Det kliar fortfarande. Det är inte konstant men mer eller mindre. Ögat är inte rött eller irriterat. Jag tvättar alltid bort sminket och nu då det kliar sminkar jag mig inte alls.

Någon annan som varit med om liknande?!
    Kan ju tillägga att jag är gravid om det gör ngn skillnad.

• Svar på tråden Ögon som kliar
  • Mayen

Pollenallergi?
    Ögoninflammation?

Skillanden nu när du är gravid är väl att du måste kolla noga INNAN du tar några ögondroppar att det är ok att ta dem.

• Lina66

låter som ögoninflammation. badda med ljummet vatten och om du kan ta dig till apoteket finns där en jättebra salva mot just det. Säg att du har inflammation och att du behöver salva så letar de upp den till dig.
    Inget farligt för bebis.
    Lycka till!

Kram Lina

Acceptera dig själv,så kommer också andra att göra det
  • Anonym (hmm)

Jag har inte haft någon allergi tidigare.
    Får sätta mig på vårdcentralen tidigt imorgonbitti då ;/

• Anonym (hmm)
    Lina66 skrev 2008-05-22 10:13:13 följande:
    låter som ögoninflammation. badda med ljummet vatten och om du kan ta dig till apoteket finns där en jättebra salva mot just det. Säg att du har inflammation och att du behöver salva så letar de upp den till dig.Inget farligt för bebis.Lycka till!Kram Lina
    Men ögoninflammation? Ska det inte vara och ha sig då?
  • Mayen

Inte säkert att det varar, fast ögat brukar bli väldigt rödstrimmigt.

Du kan ju också ha fått nåt litet dammkorn som ligger och irriterar. Nåt du kan prova INNAN du går till apoteket/vårdcentralen är att göra lite kamomillte, vänta tills det svalnat och sen badda ögonen med en bomullstuss.
    Kamomillte är lindrande för irriterade ögon.

• Anonym (hmm)
    Mayen skrev 2008-05-22 10:18:25 följande:
    Inte säkert att det varar, fast ögat brukar bli väldigt rödstrimmigt.Du kan ju också ha fått nåt litet dammkorn som ligger och irriterar. Nåt du kan prova INNAN du går till apoteket/vårdcentralen är att göra lite kamomillte, vänta tills det svalnat och sen badda ögonen med en bomullstuss.Kamomillte är lindrande för irriterade ögon.
    ah tack! det ska jag testa på en gång.
    tror du ört té funkar lika bra?
  • Mayen

Nej, det måste vara kamomill - det är kamomillen i sig som är lindrande. Inte andra örter...

• Anonym (hmm)

aright :) ska pallra mig iväg till affären snart då ^^

• Anonym (hmm)

kamomillen hjälpte inte :/
    var på apoteket och köpte koksaltlösning som jag ska skölja ögat med. 

Svar på tråden Ögon som kliar