• Älskarminabarn

Intervju på engelska.

Jag har gått vidare till sista intervju omgången till ett jobb jag väldigt gärna skulle vilja ha. Det blir ett stort lyft både karriärsmessikt och ekonomiskt.
    Mitt problem är att en del av intervjun kommet att hållas på engelska och det är min svaga punkt. Visst kan jag engelska, jag förstår det till 99%, men det är när jag själv ska prata som det inte flyter ok.
    Någon som har tips, själv varit på liknade intervju, vilka frågor brukar komma under denna delen och dylikt?

• Svar på tråden Intervju på engelska.
  • steqve

jag har varit på ett par intervjuer på engelska. Dom ställer samma frågor som man hade gjort på svenska.

Min erfarenhet är att dom är VÄLDIGT förstående för att man är nervös och att det går knackigt i början.

I ett fall så började dom gå ut väldigt snällt med enkla frågor så att man fick prata engelska med ordförråd man behärskar. Man blir då lite tryggare och man känner sig inte lika stressad. Sen flyter samtalet på bättre och bättre och man känner sig till slut som en riktig engelsman

Vet dock inte om det är en vanlig teknik...

Men som sagt, dom brukar ha överenseende. Kan tilllägga att med min sugiga engelska fick jag jobben

• Lea the first

Om du vet att du har intervjuen om ett par dagar så övar du hemma. Prata inget annat än engelska med din man för att komma igång med ordförrådet och flytet igen.

Lycka till !

• Älskarminabarn

Tack för svaren

Var det bara muntligt eller testade dom det skriftliga med?

• steqve

ansökan skulle vara skriftligen på engelska, under intervjun var det enbart tal på engelska. Det var ett IT bolag i sthlm (drottningatan om jag inte minns fel) och där var ägaren och dom flesta anställda från London.

• Älskarminabarn

Okej, jag ska arbeta på ett Amerikansk företag, så alla rapportering sker på engelska.

• MrsCD

Ova in nagra svar pa engelska, sa du vet vad du skall saga.

Svar på tråden Intervju på engelska.