• Anonym (mamma 30+)

Hår på tuttarna

Nån mer än jag som har fått irriterande hårstrån på tuttarna!?

Det började komma efter sista barnets födelse och det stör mig enormt mycket!
    Det är inte så mycket och bara just runt vårtgården, 4-5 mörka hårstrån.

Det känns inte alls fräscht och nu plockar jag bort dem med pincett. När de börjar växa ut igen blir det lite "stubb". Uähh!

Älskar när min sambo leker med mina bröst men jag känner mig lite hämmad eftersom jag skäms.

Fler som har så? Och vad kan man göra mer än att plocka bort med pincett?

• Svar på tråden Hår på tuttarna
  • lollisen

Det finns ju epilering på hudvårdscenter och liknande.. De tar bort hår permanent, finns ett flertal olika alternativ. Bör inte heller kosta så mycket då det handlar om några strån. Men hade jag varit som du, så hade jag kontaktat nått sånt, för vidare konsultation.

Lycka till.

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Anonym (Prego)

Jag har hår på tuttarna sedan gammalt. Jag har två-tre mörka, långa hår på vardera bröst. De är inte så synliga men jag drar dem då och då. Jag skäms inte heller för dem, tycker mest att det är lite kul.

• Anonym (luden)

Jag har också några hårstrån runt vårtgården. Och fler har det blivit med åren..

• Anonym

Har samma som du Ts & tar dem med pincett..

• Tokitoj

Jag med tyvärr. jag plockar med pinsett någon gång i veckan. Det verkar bli fler ju äldre man blir.

• Anonym

Har också några mörka hårstrån på brösten. men dem plockar jag bort med pincett, det är inte hela världen

• Anonym

Min sambo ger mig pincetten, sedan får jag plocka hennes ögonbryn & tuttar för hon tycker jag är så duktig på just detta :]

Men ja, jag har nog aldrig stött på en kvinna som inte hade eller iaf haft tendens till hår runt vårtgårdarna!

Var glada att ni inte har hela röven och skinkorna, samt ryggen fulla med kolsvart hår :)

• Anonym (m)

Jag har också några få mörka strå runt vårgårdarna.. känner mig så osexig. Brukar raka av dem för pincett gör ju så sjukt ont!! låser alltid om mig så min sambo inte ska se det, måste vara väldigt avtändande..och han behöver ju inte veta allt

Svar på tråden Hår på tuttarna