• Anonym

min bebis beter sig konstigt

jag har en pigg och busig liten pojke på 6 månader.. Men jag har märkt att han beter sig lite små konstigt.. När han sitter i matstolen så dunkar han liksom huvudet bakåt i stolen flera gånger,han gör det ganska hårt också... Jag vet inte om det är ett vanligt beteende, men det känns som ett ganska destruktivt beteende.. brukar bebisar göra så? hur ska jag göra? känner mig ganska dålig som mamma

• Svar på tråden min bebis beter sig konstigt
  • Flippiliflopp

Men åhh, det sista du ska göra är att känna dig dålig som mamma. Där emot så tycker jag du ska kontakta BVC istället för att rådfråga oss föräldrar här. Det är mitt tips iallafall!

• Anonym

jag har bara så svårt att erkänna att det är något som kanske är fel bara.. jag vill liksom att mitt barn ska vara perfekt :( konstig sak att säga kanske :S men ändå

• SvenssonEmelie

Vad jag har hört så är det väldigt vanligt... men ring dem och och få råd.

• Flippiliflopp
    Anonym skrev 2008-05-22 12:04:59 följande:
    jag har bara så svårt att erkänna att det är något som kanske är fel bara.. jag vill liksom att mitt barn ska vara perfekt :( konstig sak att säga kanske :S men ändå
    Vem vill inte att ens barn ska vara perfekt, alla vill väl vara perfekta MEN ingen är perfekt. Och det är absolut inte ditt fel att ditt barn gör så här.
  • Anonym

va skönt att höra :) Men ska nog ringa och höra med dom ändå i morgon

• Malllis

Jag tror absolut inte att du behöver vara orolig. Våran son började med destruktivt beteende när han var omkring 8 månader. Dunkade huvudet i oss, i golvet, i bordet osv.
    På BVC fick jag förklaringen att han blir frustrerad när han inte kan uttrycka vad han vill eller känner. Och nu är han snart 15 månader och visst uppkommer detta ibland, men iom att talet har kommit så kan han uttrycka sig med ord istället.

Kärlek: Alfons 070308 - latte-mamman.blogspot.com/
  • lillasnurre

Min son gjorde exakt så, och gör det fortfarande ibland när han är trött. Han är 17 månader nu (idag faktiskt ;-D ) Numera slår han sig ofta i huvudet, ibland om han har ngt i handen kan det göra riktigt ont. Han gör det när han är trött....

• veronicaq

INGET KONSTIGT AALLS... oj caps.

Så där har min gjort från och till i nåra månader. han är 10mån nu.
     När han känner nåt hårt mot huvudet(såsom matsol stolsben vägg osv) vill han dunka det mot det.. som att känna hur det känns fast med huvudet.

• lillajag82
    veronicaq skrev 2008-05-22 12:11:52 följande:
    INGET KONSTIGT AALLS... oj caps.Så där har min gjort från och till i nåra månader. han är 10mån nu. När han känner nåt hårt mot huvudet(såsom matsol stolsben vägg osv) vill han dunka det mot det.. som att känna hur det känns fast med huvudet.
    Min son gör samma sak! Känner med huvudet om han råkar dunka i nått..
  • Anonym

precis så gjorde dottern när hon var omkring 6 månader. satt i matstolen och kastade huvudet bakåt så att de slog i. såg otäckt ut men nu har hon vuxit en bit till och gör det inte längre. bara nåt han provar på tror jag.

Svar på tråden min bebis beter sig konstigt