• gravid

Ont i högra sidan precis under bröstet??

Jag har haft ont precis under bröstet nu i ca en vecka.. kan inte böja mig för då gör det jätte ont, sen värker det hela tiden annars. Vad kan det va? Är det revbenen eller bara bebisen som ligger där? Jag klarar inte av att ha det så här.

• Svar på tråden Ont i högra sidan precis under bröstet??
  • Syss Inha

Jag hade pissont under en tid, minns inte hur länge bara...
    BM trodde det var lillen som hade sina tassar där
    Hursomhelst var det nog så, för efter förlossningen försvann det.
    KAN vara för att det jag upplevt som smärta INNAN förlossningen kanske inte var så illa trots allt.

Hoppas det löser sig för dig

• LadyLiz

Hej
    Låter ju som bebis. Kollade och såg att du kommit en bit i graviditeten och då närmar sig livmodern sin "peak size". Dina egna inälvor trycks ihop och kan trycka upp under revbenen.

Jag är bara i v 19 men får ofta ont i en specifik punkt längre ner på högra sidan av revbenen. Frågade sjukgymnast (i v 13) som trodde det kunde vara något fäste dvs. inget tydligt svar... Men revbenen fäster ju med brosk där och brosket påverkas också av trycket.

Fråga BM och lycka till!

• maria lintott

Jag har sjukt ont där, bebisen trycker som bara den.

hade lika med första sonen.

• mirrebusan

jag hade ont så, jag hade gallsten. men de kan ävn göra ont när bebisen trycker på där.

• TANKGIRL

jag är i v 31 och har haft ont där en tid. Min bm säger att det inte är bebisen, i mitt fall ligger den på tvären och även om den skulle så når inte livmodern upp till revbenen.

Jag kan inte ha bh, allmänt jobbigt tryck.
    Jag ska kolla upp det nästa gång jag är där.

• Snurran1

Så skönt att höra att det är flera som har så! Har haft ont till och från under högra bröstet och ibland känns det nästan som om det domnar bort på "fläcken" där det gör ont. Har frågat bm, hon trodde att det kanske var bebisen. Vecka 35 nu och det har bara blivit värre.

• sesaja
    Svar på #6
    Jag har också ont på en punkt under högra bröstet. Precis under revbenet. Min BM sa att det är bebisen som trycker på samma ställe och det till och med kan bli som blåmärken(inuti). Vanligt och inget farligt men obehagligt. Hos mig domnar det också bort ibland. Gör även ont på nätterna när jag ligger ner så det är lite svårt att hitta en bekväm ställning när jag ska sova. Är i v.36+5
  • Dudette

ja jag har precis likdant. ont precis under brösten i revbenen. jag trodde mig ha läst det mesta om krämpor o så o har massvis med vänner som precis fått barn, men det har alla missat o berätta. Men å andra sidan ska man kanske inte gnälla, det är väl det enda jag har ont av. Men det är lite jobbigt o sitta framför en dator 8-9 timmar/dag...får alternera med lite stå-tid ibland också.

Svar på tråden Ont i högra sidan precis under bröstet??