gravid efter ivf v16.
Här kan vi följas åt vi som gjorde ivf v.16...
Här kan vi följas åt vi som gjorde ivf v.16...
Jaså, det är här jag hittar er nu förtiden....Vad kul att se att allt är bra med er. Jag ska på VUL på onsdag och väntar med spänning. Tänk om där är två, eller tre, elller...Nä, har man bara satt in ett ägg så är väl den risken (chansen) inte så stor. Ska bli kul att få reda på BF, men det borde ju vara precis som alla ni andra har fått, i början av januari. När börjar det synas egentligen? Någon av er som redan känner er lite "svulstiga" runt magen?
Hej hej!!
Jag var på VUL i onsdags och där hittade dom ett litet hjärta som tickade. det var en otrolig känsla att verkligen se att det lever nån där inne!!!!
Jag är i v. 7 och har BF den 7/1 2009
Tror snart att jag får handla mig ett par mamma byxor för mina vanliga byxor sitter åt och det känns jätte obekvämt....är svullen i magen.
Vad har ni för symtom än så länge? Själv har jag mått ganska bra för det mesta. har haft lite illamående från och till men inte så jag måste spy. Mer hungrig har jag blivit iallafall och äter frukter som jag aldrig har gjort innan hahaha!!!
Med just graviditeten så har jag mått bra. Har haft mensvärk och mått lite illa på morgonen men jag tar ett kex innan jag går upp. Då jag blev överstimulerad vid IVF behandlingen så är jag fortfarande sjukskriven. Jag låg inne en vecka på sjukhus, det var inget vidare. Blev tappad på vätska. Men jag mår mycket bättre fast jag blir fortfarande anfådd av att göra minsta lilla grej.
Har Ni berättat för Er föräldrar än?
hej...
jag ska iväg på vul på tisdag, det ska bli roligt...
jag har bara känt lite i brösten, trötthet och lite molvärk... jag hade en dag som jag mådde lite illa...
sen har jag blivit tvungen att börja att ha kli och linfrö på min fil, för att jag är lite hård i magen...
jag är oxå snart tvungen och köpa nya byxor, för jag har börjat fått en liten mage + att mage sväller upp till o från...
mina föräldrar vet och även kompisar och arbetskamrater, det är lite tidigt. men alla dessa har varit med i den långa processen och stöttat mig...
Har ngn av er fått cystor av ivf:en? Jag var på VUL igår vilket var en sådan otrolig lättnad. Min tokvärk i äggstockarna är tydligen cystor som ska försvinna men det gör så himla ont. Någon annan? BF 6 jan.
Hej!
Här kommer en till som har BF 7 jan.
Var på VUL idag och allt ser bra ut!
Min mage är så svullen så jag måste nog köpa mamma byxor snart!!!
Fast det är lite pinsamt alla tittar på min mage men jag vill inte berätta ännu. Det är alldeles för tidigt.
Ni som har gjort ivf när fick ni andra UL?
Jag fick typ i vecka 18.....tror inte att jag kan vänta 10 veckor till.
hej.
nu har jag varit på mitt vul, som var igår...
vad mysigt det är och se sitt barn så litet men ändå håller på att utveckla armar och ben... 15mm var barnet...
mitt bf blev oxå 7 jan 20009..
from nu så är jag klar på fertiliteten, så jag ska nu ta kontakt med mödravårdcentralen..
var det ngn mer än jag som hade äggblåsor kvar som inte hade läkt klart?
Hej tjejer!
Äntligen har jag hittat er.
vi var på vul den 19/5 och då hade vi en lite halvsnurrig överläkare som tyvärr inte gjorde vulet till en så fantastisk upplevelse som vi hoppats på. Hjärtat slog och man såg att det var ett litet liv där inne men det han sa överskuggade minst sagt all glädje. Skall tillbaka tisdagen den 3juni för ett nytt vul.
magen är svullen och lite tjorvig så det blir nog linfrö för mig med i fortsättningen!
Kramkram
hej...
jag köper krossat linfrö på vanlig affär,det brukar finnas vid hälsokost varorna...
soliga hälsningar