• Tessie tessie

Öppen 3 cm....Hur länge?

Jag var in på koll till förlossningen idag för jag har gått med hemsk mensvärk o sd nu i 3 dagar.
    Jag hade öppnat mej 3 cm men hade fortfarande 1-2 cm kvar på livmodertappen.

Någon som vart med om det samma? Hur länge gick ni öppna så länge? Det är första barnet för min del. Jag vet ju att som andragångsföderska så är det vanligt att man går öppen länge...men är det lika vanligt första gången?

Kul att höra era erfarenheter.
    Jag hoppas såå att det här kör igång snart för jag har så ont konstant o det är så slitsamt.

• Svar på tråden Öppen 3 cm....Hur länge?
  • NovAa

oj oj! men va sa dom om att du va öppen då?villken vecka är du i ? har somsagt haft samma känsla med mensvärk och sammandragningar som trycker på och gör ont, men jag ansågs inte vara i någon större fara när jag ringde till förlossningen och med tanke på att de är 12 mils reseväg så stana jag hemma. men nu börjar jag bli lite fundersam. har du fått någon slemis eller vattenavgång lr blödning?

• Hannajo

Från 3 cm till 5 cm tog det några 3 - 4 timmar, från 3 cm till födsel ca 10 timmar.

• Tessie tessie

Jag är i v 40 så det är ju dax nu så att säga:)
    Det kan ju tyvärr ta lång tid lät det som innan det händer nåt. Men hon sa att mensvärken o alla sd är ju inte där helt i onödan utan livmodern jobbar ju på.
    Min slemmis har gått lite varje dag i över en månad...fast det har vart lite mer nu de sista dagarna. Kom lite blod nu när jag var på toa sist, men det kan ju vara efter att hon undersökte mej idag också. Jag hoppas så klart att det är ett tecken på att det är på g att köra igång nu på allvar.

Bm jag pratade med sa att jag inte behövde komma in igen förrän jag känner att jag inte klarar av smärtan mer eller att värkarna är regelbundna 3st/10 min.

Vilken v är du i? Har du haft så länge? Det är ju normalt med förvärkar också...det svåra är ju att veta om det är förvärkar eller inte. Min mensvärk o sd släpper inte med värktabletter o det ska ju va ett tecken på att det är "riktiga värkar".

• Tessie tessie

Hade du värkar länge innan de undersökte dej o du va öppen 3 cm?
    Hoppas det går lika fort för mej:) Men det känns som att jag komemr att sitta här om två veckor o fortfarande va öppen bara 3 cm.

Hannajo skrev 2008-05-22 18:16:48 följande:
    Från 3 cm till 5 cm tog det några 3 - 4 timmar, från 3 cm till födsel ca 10 timmar.
  • Snurran1

Ingenting än... stackare. Jag hoppas verkligen att det sätter igång snart för din skull! Lycka till med allt!

• Hannajo

Vattnet gick 00.45, hade svaga värkar natten och förmiddagen, började ta i lite på em då de undersökte mig och jag var öppen 3 cm. Livmodertappen vet jag inte hur det var med.

• Tessie tessie

Tack snurran...det hoppas jag med:)
    Jag får roa mej med att skriva inlägg här så länge...haha.

• supergravid igen

jag smyg öppnar mig också... från 2 cm till 8 på en vecka.. men då vart det super bråttom i till fl... krystade i hissen upp till fl...
    så det kan dröja än.. men det kan ju gå fort så fort det sätter igång på riktigt... väntar min trea nu och håller nog på att smygöppna min nu också...

• Therace

Jag var öppen 3 cm när jag kom in till förlossningen vid 16:40. Hade inga regelbundna värkar (men hade åkt in i alla fall), så de tog hål på hinnorna vid 19-tiden, fick EDA drygt en timme senare. Vid 21:30-tiden var det personalbyte - var då vid undersökning fortfarande bara öppen 3-4 cm. En timme senare var det dags att krysta ut dottern, till personalens förvåning - vi hade trott att det skulle dröja till morgonkvisten, men icke. Så det där kan nog gå lite hur som haver. Jag klagar inte

• Tessie tessie

Jag försökte få bm att skynda på det lite med en hinnsvepning eller liknande men hon proppsade på att det är bra om bebisen får va inne så länge den vill...inget man ska skynda på. Åhhh....inte det svar jag ville höra!

Svar på tråden Öppen 3 cm....Hur länge?