• Fidelis ad urnam

Vart kan man köpa badskor?

Vi ska till Kroatien om en vecka och har fått höra att man bör ha badskor när man badar där då det inte direkt är sandstränder.
    Var nyss nere på stan och kollade i så gott som varenda butik jag kunde tänka mig sålde badskor, men hittade ingenting.
    Någon som vet vart man kan köpa badskor, eller kanske sandaler som sitter lite bättre än flipflops.

Tack på förhand.

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • Svar på tråden Vart kan man köpa badskor?
  • missteddy

till dej eller barnen?

• Intelligenti pauca
    Fidelis ad urnam skrev 2008-05-22 19:19:39 följande:
    Vi ska till Kroatien om en vecka och har fått höra att man bör ha badskor när man badar där då det inte direkt är sandstränder.Var nyss nere på stan och kollade i så gott som varenda butik jag kunde tänka mig sålde badskor, men hittade ingenting.Någon som vet vart man kan köpa badskor, eller kanske sandaler som sitter lite bättre än flipflops.Tack på förhand.
    Det trodde jag fanns i varje skoaffär
    .Den andra parten bör också höras.
  • Fidelis ad urnam
    Intelligenti pauca skrev 2008-05-22 19:23:34 följande:
    Det trodde jag fanns i varje skoaffär
    Jag med, men icke.
    Hittar det ingenstans.
    missteddy skrev 2008-05-22 19:23:19 följande:
    till dej eller barnen?
    Har inga barn, så det är till oss vuxna.
    Snart ger jag upp och använder mina hikingsandaler som badskor.
  • La Lola

Du har kollat i sportaffärer?

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • missteddy
    Fidelis ad urnam skrev 2008-05-22 19:25:20 följande:
    Har inga barn, så det är till oss vuxna.Snart ger jag upp och använder mina hikingsandaler som badskor.
    har du kollar på sportaffärerna
  • Fidelis ad urnam
    La Lola skrev 2008-05-22 19:26:24 följande:
    Du har kollat i sportaffärer?
    missteddy skrev 2008-05-22 19:26:40 följande:
    har du kollar på sportaffärerna
    Har kollat stadium, men inte Intersport eller teamsportia. Var in på en surfing-butik idag, inte ens där fanns det.
    Ska kolla på teamsportia och intersport i morgon.
  • Nyfiken gul

vanliga foppatofflor då?? Finns ju med rem också baktill så du inte tappar dom...

har du kollat typ Ica MAXI o såna butiker ? Där vet jag det finns såna här gummiskor som gjort comeback.. ser ut som en ballerinasko men helt i plast - gjord i nån slags nät - ska väl se virkad ut eller nåt...

kolla även Kappahl, HM osv.. dom brukar ju sälja diverse plastskor lagom till sommarsäsongen..

• La Lola
    Småtokig skrev 2008-05-22 19:29:23 följande:
    Babyproffsen har i våran stad iaf. Man kan även beställa från www.sunblock.se/indexshop.cfm
    Fast nu var det ju till vuxna....o där fanns det väl inte det?
    //Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • CarlHerman

Badskor köper man på plats! Det gjorde alla när vi var i Kroatien. Finns ingen anledning att släpa med hemifrån.
    Kostade max 60kr där och såldes i varje hörna kring stranden.

• CarlHerman

Då får du riktiga badskor också och slipper nödlösningar som sandaler eller foppatofflor.

• Fidelis ad urnam
    CarlHerman skrev 2008-05-22 19:32:32 följande:
    Badskor köper man på plats! Det gjorde alla när vi var i Kroatien. Finns ingen anledning att släpa med hemifrån.Kostade max 60kr där och såldes i varje hörna kring stranden.
    det är iof också ett alternativ...
  • CarlHerman

Det är nog det smidigaste alternativet, det finns garanterat och lär vara betydligt billigare än här.

• Fidelis ad urnam
    CarlHerman skrev 2008-05-22 19:35:33 följande:
    Det är nog det smidigaste alternativet, det finns garanterat och lär vara betydligt billigare än här.
    Ja jag får väl chansa och hittar jag ingenting får jag använda mina hikingsandaler.

tackar
  • CarlHerman

Det kommer du inte behöva göra, överallt där badskor rekommenderas så finns de att köpa av strandförsäljare. Det och en luftmadrass är det man behöver i kroatien

Svar på tråden Vart kan man köpa badskor?