• Världens finaste Klara

mammalediga Malmömammor??

Hej!! är en 23årig mamma till en flicka på 2år och en pojke på 3 veckor!! har inte så många vänner som har barn så skulle vilja komma i kontakt med andra mammor som vill träffas och låta barnen leka, fika och liknande!! Min 2åring börjar inte på dagis förrens efter sommaren,, så hon behöver träffa lite andra barn..!

• Svar på tråden mammalediga Malmömammor??
  • pompes pappa

Hej! Jag har en 20 månaders pojke och en 3 månaders babyflicka och är hemma med båda. Jag träffas gärna. Vi hänger mycket i folkets park och i pildammsparken. Tycker mycket om att vara ute

• Världens finaste Klara

Hej!! vad kul att någon svara på mitt inlägg:) Vi är också en del i folkets park bor typ 5 min där ifrån.. får man lov att fråga om du är en pappa?? ser ut på din presentation som det men blir inte helt säker,, var i Malmö bor du då??

• pompes pappa

Jag är en mamma.... Och jag bor också 5 min från folkets park, möllevången? Är det samma folkets park?

• Världens finaste Klara

jadå det är samma.. vi bor typ mellan möllevången och nobeltorget,,!! Hade varit trevligt att träffas någon dag och låta barnen leka lite.!! går ni på någon av dem öppna förskolorna??

• pompes pappa

Va kul! Alltså jag har varit på familjens hus öppna förskola, men jag tycker det är alldeles för mkt folk, så vi går sällan dit. Som sagt vi är mer eller mindre ute varje dag, antingen i pildammsparken eller folkets park. Ibland går vi hem till någon kompis som också har barn, men det är ju lättast att "röja" ute i någon park, då min pojke (20 månader) är inne i en liten fas, där allt är min och och klarar inte riktigt att bli "trängd" kan puttas(tyvärr) för tillfället är hans bästa polare stenar, grus och pinnar och djuren i parken.

Hur går det med tvåbarnslivet?
    Jag tycker att det har varit väldigt tufft emellanåt, kunde bara amma i tre månader p g a att jag liksom inte fick till rutiner med amning och en klängig pojke...

Vi har ganska fullt upp denna vecka, men det vore superskoj att ses någon gång, nästa vecka kanske?

ha det gott

• Världens finaste Klara

vi har precis flyttat hit från bunkeflostrand så jag var och kolla lite på öppna förskolorna och där på familjens hus var det som du sa väldigt mycket folk dem fick jo nästan inte plats.. Men tänkte gå och kolla på den på sogenfri och kolla hur där är,, men dem har öppet på eftermiddagarna dee lite dumt.. de är på förmiddagen man helst vill komma iväg.. men Klara älskar också folkets park det roligaste som finns att gå dit.. men jag är rädd att man kanske kommer gå dit för mycket och tröttna,, men barn tänker väl inte riktigt så!! Jo då tvåbarnslivet går bra men det är jobbigt ibland.. min lilla är uppe en del på natten och så kan man jo inte sova på dagen nu. så man är rätt så trött.. och klara klättrar på väggarna här hemma,, hon kräver jo sin tid liksom!! Min lilla äter väldigt ofta så amningen är också väldigt krävande,, men men jag hoppas han får in mer rutiner snart,, så blir det säkert bra:) Är din pojke mycket svartsjuk på sin syster eller???
    Ja nästa vecka hade kunnat gå... det hade varit kul..
    ha de bra

• pompes pappa

Han är nog inte så jättesvartsjuk, men om han är trött och hon är trött och båda vill till mamma så blir han ju det.... OCh amningen gav jag som sagt upp efter 3 månader, det har underlättat för oss. Jag blev kejsarsnittad också, så jag kunde inte lyfta min "stora pojke" på iallafall en månad, det var traumatiskt för oss alla. Men nu flyter det mesta på gnisselfritt, lilla tjejen sover hyfsat bra på natten, vaknar för att äta 2 ggr. Runt 01 och 05, men eftersom att jag inte ammar kan vi dela upp matpassen.

Jag visste inte ens att sorgenfri hade en öppen förskola. Var ligger den?

Annars är jag lite av en ur och skur-tant och njuter av att få vara ute om dagarna. Pildammsparken är ett tips också om du är rädd för att ni ska tröttna på folkets park

• Världens finaste Klara

ja okej men det låter jo skönt.. ja pappan kan jo tyvärr inte hjälpa till så mycket på natten när man ammar det kan vara lite störande,, min sambo sover som en stock också då kan man bli lite irriterad när man är som tröttast:) Öppna förskolan ligger på ö farmvägen 23!! har inte varit där men tänkte gå dit någon dag har hört att där är lite mindre folk där sen är det något speciellt som händer varje dag som tex måndagar bakning, tisdagar sång o musik m.m. ja pildammsparken har vi bara varit en gång och vi hittade inte lekplatsen där är en sådan va?? leta hur länge som helst.. men där är också jätte fint!!

Svar på tråden mammalediga Malmömammor??