Så trött på att bli nedvärderad av min partner hela tiden.. :(
Jag är gift med en man sedan ett par månader tillbaka. Och för varje dag som går så blir allt bara värre och värre.
Idag hade vi en ledig dag ihop och allt började bra.. Men slutade katastrofalt..
Dels var det att han blev arg på mig hos min familj idag angående att jag hade glömt att ta med mig tampong med dit och skällde lite på mig inför min mamma. Min mamma blev förvånad och tog mitt parti. Men vi åkte iväg och handlade så allt löste sig till sist i alla fall.
När vi sedan åkte hem så var allt frid och fröjd. men det var när vi kom hem som allt började.. helvetet... Han satte sig vid datorn och jag frågade om han skulle sitta där och tillade att jag inte visste vad jag skulle göra. Och då brakade helvetet löst.. Han börjar att imitera mig och göra ner mig, han menar på att jag lägger en enorm skuld på honom, att jag är som ett barn, att jag inte kan ta några initiativ, att han behöver leva med en kvinna som är självständig och allt möjligt.. Saker som gjorde VÄLDIGT ont att höra. Jag började självklart att gråta för det blev för mycket för mig att ta in.. det gjorde alldeles för ont..
Så då var bråket ett faktum - igen.. Och han fortsatte att imitera mig på ett väldigt nedvärderande sätt. Och jag menar på att kan du sluta för det gör ont och det är kränkande när du gör så. men det gjorde han inte. han fortsatte bara.. :( Och jag grät ännu mer..
I slutet av bråket så fick jag i alla fall fram att jag är trött på att han gör ner mig dag ut och dag in. Att det gör väldigt ont när jag varje dag eller i alla fall varannan dag får veta vad det är jag gör fel och vad jag behöver ändra på. Detta är smärtsamt. Jag vet nämligen inte vad jag ska göra för att göra saker och ting rätt. Jag kämpar stenhårt varje dag för att allt ska bli rätt. Jag vill nämligen göra min man nöjd, det är det enda jag kämpar hårt för att han ska vara nöjd. Men han blir aldrig nöjd.. aldrig. Varje dag är det en ny sak som han drar upp som han inte tycker om..
Jag går med en klump i magen varje jädra dag.. Jag är rädd för så mycket. Jag är rädd att han ska lämna mig, jag är rädd för vad som kommer att hända mig om det skulle ta slut och jag vet inte vad jag ska göra i framtiden. Jag tänker igenom allt jag gör för att veta att "Nu gör jag i alla fall rätt" men ändå blir det fel.. Och jag är så trött på det. Det gör så ont i magen, hjärtat, själen varje gång jag får en utskällning för det jag gör.. :(
Jag kan erkänna att hade jag inte älskat min man, hade jag inte varit gift med honom och hade jag inte varit rädd att bli ensam så hade jag inte varit kvar hos honom. För han gör mig väldigt ont.. Det gör väldigt ont att leva med honom.. Det är hemskt men sant.. För var dag som går tillsammans med honom så sjunker mitt självförtroende och jag mår sämre och sämre inombords. Jag har nämligen inte heller hjärta att påpeka för honom när han gör fel. Något jag egentligen borde göra men jag vågar inte. Jag är rädd för hans reaktioner.. :(
Men jag älskar honom, det är det som får mig att stanna. Jag vet att han är en snäll kille innerst inne och det är också något som får mig att stanna kvar hos honom. jag tror att nästa dag kan vara en bra dag för oss. Att någon dag kan vara den dag då vi kommer att ha en riktigt underbar dag tillsammans... Undrar om den någon gång kommer att inträffa.. :S
Gör bara så ont att han ska skälla på mig, klaga på allt jag gör och göra ner mig..
Undrar om det finns något slut på detta....?