• MeNoLike

Jag solade solarium igår och vart så konstigt röd, kan det va farligt?

Ska försöka få in en bild... annars så äre bara rubriken som gäller :p
    Det var nya rör, jag solade 25 min, första gången jag sola på typ 10 mån.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-22 22:02
    Här finns bild på hur jag ser ut bak på benet: www.familjeliv.se/hem/menolike/gallery/phpdwt4zv.jpg

• Svar på tråden Jag solade solarium igår och vart så konstigt röd, kan det va farligt?
  • Nattskatta

Jag blir väldigt röd av solarium men det går bort efter ett par dag och så kan det ömma till och med för att jag solat för länge i solarium.

• piixelslyna

Oj, du solade inte en aningen länge?

• Ärla Minou

Inte bara vanligt bränd då menar du? Vilket iofs också är farligt. Inte om det händer en gång förstås utan om den sammanlagda stråldosen under livet blir hög.

• Miss Love

Du kanske solade för länge. Har du inte solat på länge så tål huden inte så lång stund innan man blir bränd och så kanske det är ännu värre om det är nya rör i?

• MeNoLike

Jag har solat förut många ggr när det vart nya rör och aldrig blivit nå... har lätt för att bli brun av solarium, 3-4 solningar brukar räcka.

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • meic

gaaah! inte sola så länge... hoppas det försvinner snabbt!

• MeNoLike

Jomen det är ju så fläckvis...  är mest på min vänstra sida är kroppen..

• MeNoLike
    meic skrev 2008-05-22 22:06:04 följande:
    gaaah! inte sola så länge... hoppas det försvinner snabbt!
    jag brukar sola 20-25 min vid varje tillfälle, det har jag alltid gjort
  • Ärla Minou

Var solariesängen inte riktigt ren? Fanns det något konstigt i rengöringssprayen som brukar finnas? Kliar det?

• meic

hmm... på våra solarier går det inte att ställa in mer än max 20 min. det är 8, 12 och 20 att välja på

MeNoLike skrev 2008-05-22 22:07:06 följande:
    jag brukar sola 20-25 min vid varje tillfälle, det har jag alltid gjort
  • MeNoLike
    Ärla Minou skrev 2008-05-22 22:07:36 följande:
    Var solariesängen inte riktigt ren? Fanns det något konstigt i rengöringssprayen som brukar finnas? Kliar det?
    jodå ren var den jag gör alltid rent innan jag lägger mig..
  • MeNoLike
    meic skrev 2008-05-22 22:09:05 följande:
    hmm... på våra solarier går det inte att ställa in mer än max 20 min. det är 8, 12 och 20 att välja på
    här är det egentligen 10-20-30 min... men stoppar man i 50:- så får man sola 25 min... (alltså ett alternativ som inte är uppskrivet)
  • Kajko

Det är väl alltid farligt att bränna sig... Och aldrig bra att sola solarium. Jag gör det oxå ibland, men vet att det är dumt...

Svar på tråden Jag solade solarium igår och vart så konstigt röd, kan det va farligt?