• solfrost

Ditt barns syskon vill spendera lovet hos er, hur ställerdu dig till det?

Hmm igentligen är väl frågan riktad till biomammor , men det rör sig ju om bonusmammans/pappans barn.
    Ditt barns syskon vill bo hos er en vecka , får den det?

små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • Svar på tråden Ditt barns syskon vill spendera lovet hos er, hur ställerdu dig till det?
  • Nyfiken gul

Ja självklart.

Varför inte?? Syskon måste ju få träffas dom också...

I vår familj finns inga helsyskon.... 5 barn o väntar det 6:e....

• solfrost
    Nyfiken gul skrev 2008-05-22 23:06:00 följande:
    Ja självklart. Varför inte?? Syskon måste ju få träffas dom också... I vår familj finns inga helsyskon.... 5 barn o väntar det 6:e....
    ok,
  • ellam71

Ja, absolut!

Mina barn bor vv och deras pappas nya har 2 barn sen innan. Så de är inte ens släkt med varann egentligen, men känner sig som syskon. Flickan brukar vara med oss iaf minst en helg i vår stuga.. ibland en hel vecka.. beror på hur det ser ut då hon bara bor hos sin mamma (o mina barn dårå) varannan helg.

• solfrost
    ellam71 skrev 2008-05-22 23:10:17 följande:
    Ja, absolut!Mina barn bor vv och deras pappas nya har 2 barn sen innan. Så de är inte ens släkt med varann egentligen, men känner sig som syskon. Flickan brukar vara med oss iaf minst en helg i vår stuga.. ibland en hel vecka.. beror på hur det ser ut då hon bara bor hos sin mamma (o mina barn dårå) varannan helg.
    Vad skönt
  • EsMamma

Nu har JAG inga bonusbarn, men min man har För oss är det självklart att grabbarna får komma hit om de vill bo här en vecka när de eg skulle vara hos sin pappa.

• solfrost
    EsMamma skrev 2008-05-22 23:12:42 följande:
    Nu har JAG inga bonusbarn, men min man har För oss är det självklart att grabbarna får komma hit om de vill bo här en vecka när de eg skulle vara hos sin pappa.
    mmm fast det var inte det som var frågan riktigt...utan omfdu hade låtit ex ditt ex nya barn komma och bo hos dig och dina barn ,
  • ellam71
    solfrost skrev 2008-05-22 23:12:18 följande:
    Vad skönt
    Ja, barnen tycker ju om varann och det är ju precis samma som om en kompis skulle komma ju...

Varför undrar du? Är du i den sitsen själv?
  • Nyfiken gul

Jag kan föressten tillägga att i det här huset får även halvsyskonens halvsyskon komma...

dvs min bonusdotter har en syster som maken inte är pappa till... men hon är välkommen ändå hit till oss - just för att få träffas som syskon då dom inte bor under samma tak. Vår dotter bor med sin mamma och systern bor med sin pappa...

och så är det för alla andra barn i familjen också - det finns fler barn från bioförälderns sida som givetvis alla är lika välkomna här hos oss. Dom är ju syskon - jag skullle aldrig ens drömma om att säga nej...

• solfrost

Nja på sätt och vis...min dotter 8 år vill att hennes lillasyster på pappans sida ska komma till oss i sommar hon är 4 år.
    Men hennes mamma vill inte att jag passar henne för hon är inte säker på att jag är snäll
    jag tycker ju om de flesta ungar och skulle inte se barnet som en konkurent eller så...så jag vet interiktigt vad hon är rädd för

• solfrost
    Nyfiken gul skrev 2008-05-22 23:18:14 följande:
    Jag kan föressten tillägga att i det här huset får även halvsyskonens halvsyskon komma... dvs min bonusdotter har en syster som maken inte är pappa till... men hon är välkommen ändå hit till oss - just för att få träffas som syskon då dom inte bor under samma tak. Vår dotter bor med sin mamma och systern bor med sin pappa... och så är det för alla andra barn i familjen också - det finns fler barn från bioförälderns sida som givetvis alla är lika välkomna här hos oss. Dom är ju syskon - jag skullle aldrig ens drömma om att säga nej...
    nää precis
Svar på tråden Ditt barns syskon vill spendera lovet hos er, hur ställerdu dig till det?