• Anonym (undrar)

Ni som ätit Tetralysal, biverkningar?

Funderar på att kontakta läkare ang. utslag i ansiktet (troligtvis rosaca) för att få tabletter mot detta. Har tidigare testat kräm som inte fungerade och nu vill jag ha något som verkligen fungerar. Har läst att medicinen Tetralysal används i detta ändamål.

Ni som ätit Tetralysal, har ni fått några biverkningar? Har läst på Fass och det verkar som att man kan få alla möjliga otäcka biverkningar. Sedan känns det inte så bra att äta antibiotika under en längre tid men jag vill ju bara se normal ut i ansiktet.
    Hjälp!

• Svar på tråden Ni som ätit Tetralysal, biverkningar?
  • Leas

Forstar dig precis. Tetralysal fungerade bra pa mig, det forsvann inte helt men blev iaf mycket batrre. Nu under min grav har jag inte kunnat ata det men kommer att borja igen sa fort jag slutat amma. Tycker att det har blivit varre nu.

Jag fick inga speciella biverkningar av medicinen men precis som du skrev kanns det inget kul att ata medicin under en langre tid.

Jag tycker att du ska testa det.

Lycka till!

• Anonym (undrar)

Tack för svaret, ja, jag vill ju gärna ha en bättre hy. Hade (har) du också rosacea?

• Leas

Ja, rosacea men sen har dem aven pratat om perioral dermatit. Kallas aven flygvardinnesjukan. Jag har mest problem med hakan och lite uppat mot nasan.

• Anonym (undrar)

Ok, tror jag har perioral dermatit också. Hjälper medicinen enbart mot knottrorna eller tar den bort rödheten också. Jag blir lätt röd av t.ex. värme, alkohol, stark mat, stress, nervositet, sol, ja det mesta. Så jäkla jobbigt! Har som en knottrig beläggning i ansiktet. Visst, kanske mest jag som stör mig, men när det röda kommer så är jag röd över kinder och näsa, känns ibland som att ansiktet svullnar.

• Leas

Jag far ocksa den rodnaden men mest da over hakan. Det ar sa himla jobbigt!! Man vill inte visa sig ibland.. dessutom ar det ju sa svarbehandlat!

Jag tycker tetralysalen hjalper mot rodnaden ocksa.

Svar på tråden Ni som ätit Tetralysal, biverkningar?