Köpa ny mikro. Grill, crisp, vikt- program-automatik eller varmluft? HJÄLP!
Hej på er!
Nu gick vår gamla trotjänare sönder och jag ska skaffa oss en ny mikro "med allt" som ett komplement till vår vanliga ugn. Vi har alltså inga extra finesser i den vanliga ugnen, ingen varmluft etc.
Vi har ett högskåp (60 cm) med plats för inbyggnadsmikro. En vit mikro med sidoupphängd dörr skulle platsa fint där
Vi vill kunna fixa klyftpotatisen i mikron samtidigt som ungen är upptagen med köttet. Crispfunktionen fixar en go botten på pajer o pizzor, tror jag?
Automatik; de som känner av och tinar upp eller värmer automatiskt - funkar de bra?
Programmerbart låter bra; sätta flera effekter/funktioner efter varann och gå ut o leka i sandlådan medan maten lagas
I princip blir det alltså ett energibesparande/snabbt komplement till konventionell ugn "i spisen".
Det får lov att kosta en del; vi har avsatt pengar till det. Men det gör ju inget om det är någon pågående kampanj som får ner priset en del
Vi tänkte ge oss ut på mikrougnsjakt i helgen. Håll tummarna!
Och snälla snälla ge mig tips å råd o berätta vad ni har för erfarenheter av de olika funktionerna och olika märken & modeller!