• lill annica

9åring börja hugga ved med morfar

nu ska jag berätta om något kul som är lite oroande.
    jag har MS och min son bor en del hos mina föräldrar,fick veta i går att han har börjat hugga ved,min far har "alltid"gjort det,sonen berättade det i går och han va mkt stolt,detta är nog bra men lite skrämmande ,han är 9 år.
    ja ja när började folk m,ed det förr i tiden?

• Svar på tråden 9åring börja hugga ved med morfar
  • lill annica

är det jag som är larvig???

• anarkokapitalist

Vad är problemet? Det är väl bara bra att din son får motion.

• Abrakadabra

Jag tror att både morfar och pojken har koll. Jag får själv hjärtsnörp när jag ser barn göra "farliga" saker - sen måste jag påminna mig om att jag själv gjorde samma saker i motsvarande ålder.

Jag tror att yxans uppenbara farlighet gör pojken desto mer försiktig ? och stolt över att han klarar det!

• HeartsOnFire

Jag var scout i 10 år när jag var lite yngre, vi höll på med täljkniv och yxa så det är ingen fara att din son får hugga ved. Bara han är försiktig och förstår att man kan göra illa sig.

• Hädvigg

bara bra att han lär sig av någon hur det ska göras, då är det mindre risk att det sker olyckor. Det ser säkert vådligt ut, men jag fick också hugga ved i den åldern. Det var jätteskoj!

• HelenaMaria

Men det är väl inget fel att barn får lära sig att hjälpa till? Bara bra tycker jag, det mår barn gott av, att känna sig delaktiga i ett sammanhang.

• lill annica

mmm ok tack,jag ska lugna mig då

• Rabelais

Nä, han kommer nog att bli yxmördare när han blir stor skall du se.

• Elli47

Vad är problemet? Att en 9-åring hugger ved är inget att oroa sig för, morfar har säkert koll på honom.

• Signatur

Hehe, min 3-åring "hjälper" morfar hugga ved. Fast det är klart att han inte får leka med yxan själv.

Tror du inte att din pappa har koll på honom?

• lill annica

jo,men min bror fick inte göra det.

• emcjoh

Vad tror du det berodde på?
    lill annica skrev 2008-05-30 17:47:43 följande:

jo,men min bror fick inte göra det.
Svar på tråden 9åring börja hugga ved med morfar