• Scrumptious

*Någon som har en Svan barnstol.

Någon som har en Svan barnstol. Vad tycker ni om den? Funderar på att köpa en men de är ju rätt så dyra. Det står mellan tripp trapp och svan.

• Svar på tråden *Någon som har en Svan barnstol.
  • Alicia82

ABSOLUT EN SVAN!!!!! den går att justera mot magen, med ett enkelt hangrepp, så att det är lätt att ta i och ur barnen....och när barnet är i så kan man "trycka in" bygeln mot magen så att barnet sitter trängre och inte kan kravla sig ur! passar redan tidigt (eftersom man kan justera sittytan som sagt!) kanske från 4 månader eller så!
    tripp trappen är så trång framåt och vid i sidled, småbarn halkar lätt åt sidan och stora barn får man trixa för att få ur stolen utan att bryta benen på dem!

ja ja, jag har iaf, erfarenheter av båda och jag röstar UTAN TVEKAN på svan!

tjingeling!

• Katharina

Vi har svanen och gillar den som sagt så är den lätt att ställa in vid bygeln och med dynan så sitter i alla fall Leo jättebra.

• Gravilda

Har en Svan som vi köpten när 2-åringen vara bäbis, men är tyvärr inte helnöjd med den. Bygeln har spruckit/knäckts på undersidan (ungefär där den glider på bulten när man för den fram och tillbaks) och dessutom tycker jag att sitsen nu börjar kännas lite vinglig.

Ok att de utsätts för ganska hårt slitage, men en barnstol borde klara minst ett barns användingstid tycker jag. Framför allt då den är så pass dyr. Min syrra har en 10 år gammal tripp trapp som fortfarande känns lika stabil som en ny. Funderar själv på att köpa en sådan också. Vi behöver ju ändå två stolar i framtiden.

• Semlorna

Håller med Gravilda. Svanen är snygg men blir vinglig efter lite användning. jag får skruva åt sitsen lite då och då till följd att träet gått sönder. Vill påstå att konstruktionen behöver utvecklas för att bli lika bra som tripptrapp (som börjar kännas lite antik...) Kommer inte att köpa en till svan till barn nr 2. Har en IKEAstol till minstingen som fungerar utmärkt!

• Katharina

Jag vill också säga att vi även har en anilop från ikea och den är minst lika bra om än inte lika fin.

• Tjaa

Hur ser en Svan ut då? Har en Ikeas Antilhop och är jättenöjd med den.

Svar på tråden *Någon som har en Svan barnstol.