Hund som äter gräs
Min hund har börjat äta gräs. Är det för att hon vill spy, har dock aldrig gjort det. Eller är det så att det fattas nåt som hon vill ha i sig?
Eller är det bara så att hon umgås för mycket med kossor :)
Min hund har börjat äta gräs. Är det för att hon vill spy, har dock aldrig gjort det. Eller är det så att det fattas nåt som hon vill ha i sig?
Eller är det bara så att hon umgås för mycket med kossor :)
hundarna äter gräs för att det binder i magen... dom behöver inte spy av det.. min hund på 5 månader äter också gräs men har aldrig spytt.. det är ingen fara. dom äter det för att det ska binda ihop maten i magen !
Hundar äter gräs för att de är dåliga i magen...
Min hund äter jämt gräs men hon kräks aldrig av det...
Men det renar nog på nåt sätt även om de inte kräks upp det...
Det kommer ju ut andra änden istället
Alla min mammas hundar (3) och min hund äter gräs jämt. Min hund är särskilt tokig i att gräva upp gräsrötterna och äta upp dem... Små kossor
Min hund äter också gräs, men har aldrig blivit dålig av det. Å andra sidan betar hon av allt när hon är ute, maskrosor också så känslig mage har hon inte.
Vissa hundar äter helt enkelt gräs för att det är gott
Okey, tack för alla svaren!
Då behöver jag inte vara orolig på nåt sätt. Blev bara lite fundersam eftersom hon inte gjort det innan :)
Endel kan äta gräs när de har ont i halsen..Och endel för att det gott
Mina katter älskar oxå gräs för den delen
Igår stod de ute alla tre (två katter o en hund) bredvid varandra och betade såg lite skoj ut.
Det kan jag tänka mig att det gjorde. Hade velat se :)
Folk kallar min hund kalv pga av storleken och nu har hon börjat äta gräs så börjat fundera på vad det är jag har egentligen :)
Jag blir irriterad på min hund som äter gräs för att sedan spy upp det på våran mattäckta balkong.
Jag blir galen! Och när vi är ute och går å hon hugger efter stråna säger jag till henne och då tittar hon sådär sorgset på mig.
Min jycke äter gräs enbart när han har ont i halsen. Får små sår på slemmhinnan och mandlarna som vi måste åka och skaffa medicin till när vi ser honom stå och "beta".
Många hundar äter gräs, troligen för att där finns ämnen som Betacarotin ? Klorofyll - C-vitamin som hunden kan behöva.
Jag vill bara påpeka att hundar inte äter gräs för att kräkas utan oftast för att de saknar något i sin kost.
Har ni problem med hundar som ofta äter gräs, så rekommenderar jag att ni ser över fodersäcken. Stora hundar brukar ofta ha detta problem och kan behöva extra tillskottsvitaminer, men för att få råd om just ER hund är det bäst att ni pratar med djuraffär eller eran egen veterinär :)
Endast jag skrev 2008-05-24 13:01:38 följande: