• Mayen

Kan 2-åringar åka rollerblades?

Min dotter, 2 år och 3 månader vill åka rollerblades.

När vi är ute och ser folk som åker rollerblades säger hon, "Mamma, jag också".
    Hon kan stå länge länge länge och titta på när andra barn/vuxna åker.

Kan ett så litet barn börja åka? Eller är det helt åt skogen?

• Svar på tråden Kan 2-åringar åka rollerblades?
  • Maddizen

jag tror inte min son skulle fixa det han är precis fyllda 2

(¯`°?.¸ ღ♥ Våran prins Karl-Casper ska bli storebror i Juli ♥ღ¸.?°¯)
  • Mayen

Kan tillägga att dottern drar på sig mina rollerblades hemma och så får jag "skjutsa runt henne inomhus"...

• Maddizen

ja barn är ju olika

(¯`°?.¸ ღ♥ Våran prins Karl-Casper ska bli storebror i Juli ♥ღ¸.?°¯)
  • Miss Lau

Jag skulle aldrig låta min 2 åring åka, och nej jag tror inte att han skulle kunna heller. Även om barn vill en massa behöver man inte låta de få allt de vill.

• Eshka

Tja, tror du att balansen finns där så prova... Ser du att hon inte fixar det så får du försöka förklara för henne att hon får vänta lite. Min systerson var 3 år när han började åka rollerblades... Gör som du själv känner...

• strongenough

Finns det ens i deras storlek? När jag kollade så var det minsta jag hittade 27. Tror inte att min son hade klarat att åka men gör som du, skjutsar honom hemma när han har mina på sig.

• AnniPanni

Barn är ju olika ¨å det finns säkert 2åringar som klarar det.

Min snart 4-åring har först nu ok balans för sparkcykel, cykel osv. Hon skulle _aldrig_ klara av rolleblades, hon är som bambi på hal is på skridskor :D

• Mayen

Har sett att de finns i hennes storlek, och tanken var mest att det blir lättare att köra runt henne i ett par som är rätt storlek, som inte trillar av hela tiden
    Tror inte att hon klarar det utan hjälp.

Är dock lite tveksam för att OM hon får för sig att hon ska åka utan hjälp och INTE klarar det. Då blir hon ju OTROLIGT FRUSTRERAD och LEDSEN och ARG....

• pritt

Min hade inte fått. Deras balans är inte "färdig" För att inte tala om benbrott m.m
    Det är väl ändå en förälders uppgift och säga Nej, du är för liten för rollerblades, men kanske en tre hjuling eller så!

• Bebis

Ja hade min son velat det hade han nog fått det. Med en himla massa skydd på armbåge knä hjälm osv osv osv

Don't Panic
  • Cia o krabaten

Vi testade skridskor i vintras när dottern va 2 år och 9mån och det var som du säger att skjutsa runt henne på isen. Blir så vingligt.
    Men om du vill göra så kanske det funkar.

• Mayen

Kanske min rygg inte pallar det. För det blir nog jag som åker omkring böjd hela tiden.

Fast det finns ett par finurliga rollerblades för barn har jag sett. Först har de 4 hjul - som gamla rullskridsko-modellerna och sen kan man vända runt de på nåt sätt så de blir rollerblades istället.

Men det kanske blir vingligt i alla fall?

• Ullis 10

Vi har köpt en sparkcykel m tre hjul (lika gammal son) - perfekt!!

• Lacken

Min dotter lärde sig att åka skridskor när hon precis fyllt 2.
    Storebror fick nyss ett par inlines och de staplade hon iväg på inomhus, i stl.33... Så visst tror jag att de kan Bara de har bra skydd och överseende av en vuxen!

• LadyWillow

det tror jag inte är lämpligt för de allra flesta 2 åringar. Kanske nån enstaka med superbalans fixar det-

Svar på tråden Kan 2-åringar åka rollerblades?