• Imox

Hur mår djur???

Kunde inte sova inatt, låg helt plötsligt och tänkte på
    hur mår djur när dom är gravida, dräktiga? vet ju att dom kan vara skenis men allt annt då?
    har aldrig tännkt på om hundar kräks och mår illa,
    men alla andra djur då.
    tänk på en elefant me foglossning, en apa men hemmorojder

dom borde väl princip mässigt må som oss under en graviditet..
    aperna e ju ändå nära släktningar med oss, eller 'är det bara människor som får alla dessa besvär..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-23 13:25
    Får ursäkata mina konstiga tankar

• Svar på tråden Hur mår djur???
  • Stor mamma

haha jag tänkte oxå i de banor då vår honkatt nu gått dräktig. hon verkade må toppen, men några besvär måste dom väl kunna få som oss

• NewLife

Har varit med om många dräktiga hästar men aldrig märkt några gravsymptom på dom! :D
    det är bara vi människor som "straffas" med att få må dåligt! :)

• Valkyriah
    lavendeln skrev 2008-05-23 13:33:42 följande:
    ojoj en elefant med foglossning stackarn
    Eller en giraff med halsbränna Förvånad 

men det är väl så att det inte finns något annat däggdjur än vi människor som har så ont vid förlossningen,kanske är samma sak med graviditet?
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Imox

Är ju otroligt komiskt om det bara är människan som får gravsymtom (dåliga asså)
    men det kanske vårat straff :)

tur att man hra så normala tanklar ibland hihi

• Cia o krabaten

Har tajmat min hästs dräktighet med min graviditet och funderar likadant.
    Ger henne mer vatten när jag är mer törstig etc
    Märkte skillnad i hennes temperament osv så jag tror att de känner av det.
    Sen vet man ju att de har ont av värkar precis som vi och svettas under fölningen mm, men känslor är svårt att kontrollera hos djur, man får ana/känna sig fram och projicera sina egna känslor kanske,-)

• Moatje

När mitt sto har varit dräktig, så har hon kissat mycket mer tidigt och sent i dräktigheten. Hennes temprament har klart förändrats. Men annars så har jag väl inte märkt så mycket men jag vet att de kan få foglossning. Men det var inget jag märkt men sen kan hon ju inte tala heller. Även om hon är bra på att visa vad hon känner...

• Stor mamma

Jag tror djur har förlossnings smärtor precis som vi. Vår katt skrek i alla fall under sin förlossning. När bebis var ute (fick hjälpa henne) bet hannen av navelsträngen o slickade bebis. Andningen kom inte igång så jag fick slunga den och sedan gnugga den varm innan hon fick tillbaka de.

ops kom lite OT

Nej jag tror dom kan få allt vi kan få. Gav ju vår kisse extra järnrikt foder det sista och styrkande mat.

Svar på tråden Hur mår djur???