• Anonym

hur tidigt kan man må illa?

hur tidigt kan man egentligen må illa av en graviditet? kan man göra det innan bim?

• Svar på tråden hur tidigt kan man må illa?
  • Anonym (Jag med)

Jag vet inte ens om jag är gravid utan hade ägglossning för bara några dagar sen. Jag har molvärk i livmodern och känner mig lätt illamående. Tror att man kan bli det på en gång.

• CeeJay

"Normalt" sett fäster ju ägget runt 1 vecka efter ägglossning och sen tar det väl några dagar innan kroppen uppfattar hormonomställningen. Tror säkert man kan må lite illa dagarna innan beräknad mens - men jag TROR att snittet är att illamåendet börjar mellan v 8-12? Någon annan som vet bättre?

• Anonym

jag mådde illa redan innan jag visste att jag var gravid och testade mej exakt en vecka efter beräknad mens och det vart ett starkt + på stickan.Jag var då i vecka 5...

• Teskedsmamman
    Anonym (Jag med) skrev 2008-05-23 13:55:41 följande:
    Jag vet inte ens om jag är gravid utan hade ägglossning för bara några dagar sen. Jag har molvärk i livmodern och känner mig lätt illamående. Tror att man kan bli det på en gång.
    För några dagar sedan? Då är det inte pga graviditeten iaf... 7-10 dagar efter ägglossningen fäster ägget (normalt) och det är först då gravhormon börjar produceras och det är först då man kan få symtom.

Spannet för ägget att fästa är 5-12 dagar, med sista sonen fäste det nog på dag 5 el 6 för på dag 8 testade jag positivt, svagt så det missades först men ändå ett streck.

Iom att det fäste så tidigt så kom illamåendet tidigt, jag har en anteckning från 3+4 då jag började känna mig kvalmig när jag drack kaffe... med de andra två sönerna kom illamåendet i vecka 6 och vecka 7
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Anonym (Jag med)

Fast förra gången jag blev gravid kände jag exakt likadant - molvärk i livmodern redan efter några dagar. I normala fall känner jag aldrig så. Jag får se om någon vecka om jag är gravid eller ej...

• Teskedsmamman
    Anonym (Jag med) skrev 2008-05-23 14:41:41 följande:
    Fast förra gången jag blev gravid kände jag exakt likadant - molvärk i livmodern redan efter några dagar. I normala fall känner jag aldrig så. Jag får se om någon vecka om jag är gravid eller ej...
    Jovisst kan man börja känna saker, men är det innan 5-6 efter äl så är det ditt huvud som spelar dig spratt.. det är medicinskt omöjligt att känna sig gravid innan man är det. Bara för att ägget är befruktat så produceras det inga graviditetshormon, det är först när ägget fäster som detta börjar göras och innan det finns graviditetshormon beror symtom på skengraviditet/"hjärnspöken" eller annat men inte pga graviditet... visst kan de falska symtomen övergå i äkta så man tror man har känt graviditeten sedan ägglossningen eller strax efter.
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Anonym (Jag med)

Ska bli kul att se "facit" om någon vecka... Hoppas jag är gravid...

• Anonym (h)

I "kärlekens mirakel" säger de faktiskt att att redan då ägget befruktas så är det oändligt många hormoner i omlopp. Så därför tycker jag inte det är konstig att man kan känna av det tidigt.

Anonym(jag med)

Lycka till!!

• sallybuse

Man behöver inte gå och vänta att må illa när man är gravid.Jag har fått 3 barn och jag har aldrig mått så bra i hela mitt liv.Så gravid skulle jag kunna vara alltid.

Svar på tråden hur tidigt kan man må illa?