• Snoffsan

Rullstol till dockan?

En till grej jag undrar över. Varför är det så svårt att hitta en rullstol till dockan? Vet att jag har sett en barbie i rullstol, men bara på internet. Aldrig i Sverige.

På varsam såg jag oxå att det fanns en variant, men tyckte den var väldigt dyr och inte såg så kul ut på bilden.

Finns det verkligen inga andra alternativ?

Har ni hittat några leksaksrullstolar någonstans? Alla tips är välkommna.

• Svar på tråden Rullstol till dockan?
  • Alvi

På Liljas förra Hab hade de en, i dockstorlek. Vimmerby, ring och fråga... Den är most likelytyp hundra år gammal (Iallafall 15) men man vet ju aldrig.

Ule buku på er!
  • bara lilla jag

tyvärr så styrs marknaden efter efterfrågan, så antagligen finns inte rullstolsbarbien i sverige för att det inte finns efterfrågan.. du får väll helt enkelt gå in på din lokala leksaksaffär och efterfråga en sån och be lite fler du känner att stötta dig och göra samma sak, så kanske dom tar in sånna i några få exemplar..

• Lefo
    http://www.varsam.se/shop/

Klicka på Lek/idrott & skola och sen på Dockor & Hjälpmedel.

Inte så mycket och inte rosa men ändå något.

Något helt annat:
    Din syster är min ena dotters stora idol nu för tiden. Agnes älskar din syster och de säger hon till mig varje dag.
    Tyvärr är tjejerna inte på dagis idag för det går magsjuka och jag gör ett försök att slippa denna och hoppas, hoppas att den inte har landat hos tjejerna, tyvärr är Linnéas resurs hemma idag med denna hemska sjuka.

Kramar från Lena

• Snoffsan

Lefo: Ja jag såg den på varsam, men tyckte den var hemskt dyr för en såg inte så roliga ut.

Min syster låter ungefär likadant så kärleken är besvarad. =)

Håller tummarna för att ni slipper magsjukan!

Kanske ses vi i Hagaparken nästa helg på prematur-picknicken?

• Snoffsan

Tack för tipsen! Hittade några av dem själv, även my american girl har fina rullstolar, men som sagt inget i sverige, och även om dollarkirsen är låg så brukar det blir dyrt i slutändan med frakt och tull.

Har nu mailat till build-a-bear. I deras svenska butik har de ingen rullstol men däremot i england och i usa så jag hoppas att de kan ta in några.

• 4u2

Hej
    När min dotter ville ha en docka med rulle, så hittade jag en kille som samlade på Barbie genom att googla.
    han bästellde en docka från USA åt mig.Det är en Barbie med tävlings rullstol som togs fram i samband med paralymics i USA.
    Jätte fin är den och fortfarande den hon gillar mest och är välldigt rädd om.Visserligen blev den ganska dyr men oj vad fin den är.det är nu säkert 4 år sedan så jag vet inte om det går att hitta en sådan igen.men surfarunt och se.
    Dockrullstolen från Varsam har vi också, men den är ganska klumpig, då min tjej har lite svaga muskler och inte har lekt speciellt mycket med vanliga dockor.

• Snoffsan

Tack för alla tips!

Har sett att Barbie har en rullstol, men inte sett nån i Sverige. På ebay dock så det kanske får bli nån sån.

Sen gillar jag den som finns på build-a-bear. Den finns på engelska och amerikanska sajten men inte på svenska. Ska dock höra med dem om de inte kan ta in några. Det är ju ändå samma företag. De såg fina ut tycker jag. Jag har mailat dem, men de har inte svarat.

På nåt sätt ska jag nog hitta nåt. Och igen tack för alla tips, ska nog få tag på nån på nåt sätt.

• Snoffsan

Ingen annan som har nåt tips. Jag hittar ju ingen affär som skickar till Sverige!!!

Har som sagt sett den på varsam, men tyckte inte den var så fin, och den kändes inte riktigt värd det priset med tanke på att jag måste köpa två. (har ju tvillingar)

Nån som har nåt bra förslag?

• Kaldorei

när jag var liten byggde jag en rullstol till mina barbies på träslöjden. det var ganska enkelt som jag minns. lite trälim å en liten såg å en bit plywood.

Svar på tråden Rullstol till dockan?