Beige, sand eller kanske vitt låter snyggt till!
Beror ju på om rummet går i varma eller kalla toner. Vårt sovrum är grått och med svart fondvägg, och till det har vi gardiner som är i sand och svart vilket passar jättebra och gör rummet lite varmare.
Om du vill ha lite striktare så är vitt snyggt!
Neutrala gardiner är snyggt tycker jag, helst inte med massa krussiduller..
Jag skulle tagit samma i båda fönstret, det är snyggt helst då du har fondvägg. Snyggt också om du som du skrev matchar med kuddar och kanske nån grej på bordet i samma färg.
Jag tycker det finns så fina gardiner överallt, brukar passa på när det är rea nånstans. Jysk, Ikea, Josefssons, Haléns mm mm. Har tom köpt svarta panellängder på Ica en gång! 
Paniksmurfen skrev 2008-05-23 14:19:39 följande:
Vilken färg på gardiner tycker ni att jag ska välja till ett gråtapetserat vardagsum med svart grå fondvägg i snirklar? Det är två fönster ett på fondväggen och ett på den helgråa väggen..Jag har en soffa i vardagsrummet som är typ kopparorange.. annars inga speciella färger på övriga möbler.. 1.) Vilken färg ska jag välja?2.) Möntrat eller inte?3.) lika gardin i båda fönstren eller olika?4.) Är det snyggast med liknande färger på kuddarna till soffan?5.) Någon som har tips på vart man kan köpa gardiner på internet eller ideer i erat bildgalleri?