• smurfen75

Brun utan sol servetter?

Någon som testat dessa? Och vilket märke? Bra? Några rekommendationer för att det ska bli så bra som möjligt kanske;)

• Svar på tråden Brun utan sol servetter?
  • bears

Jag har kört Niveas face and body kräm hela vintern. Efter jag fuktat ansiktet men kräm har jag masserat in brunkrämen och jag har sett naturligt brun ut å inte behövt puder till vardags. :) Har ej provat servetter.

• smurfen75
    bears skrev 2008-05-23 14:42:20 följande:
    Jag har kört Niveas face and body kräm hela vintern. Efter jag fuktat ansiktet men kräm har jag masserat in brunkrämen och jag har sett naturligt brun ut å inte behövt puder till vardags. :) Har ej provat servetter.
    Blev det fläckigt?

Vet att man alltid ska ta en vanlig hudlotion innan man smörjer in Bus, men den ska väl hinna torka väl?
  • perkke

har provat tancans (fin färg!) servetter och ett annat märke jag inte minns namnet på. det blir jämt och kladdar inte.. MEN. en servett räcker bara till ansikte, hals och armar. så det blir riktigt dyrt om du ska börja använda regelbundet....

• MajaMaria79

comodynes tror jag servetterna heter. De är grymt bra. Jag använder alltid dem till ansikte och dekoltage. Jämnt fint naturligt resultat. Glöm inte öronen bara.

På kroppen har jag sedan Niveas summer glow när det är den årstiden då man visar resten.

• smurfen75
    perkke skrev 2008-05-23 14:45:28 följande:
    har provat tancans (fin färg!) servetter och ett annat märke jag inte minns namnet på. det blir jämt och kladdar inte.. MEN. en servett räcker bara till ansikte, hals och armar. så det blir riktigt dyrt om du ska börja använda regelbundet....
    Jag har hört att man ska ha 2 för hela kroppen, men hur många ggr bör man smörja in sig? För som du skriver, det blir dyrt. Men då tänkte jag att jag tar servetter, så jag får en bra grund, sen kan man ju tex ta doves eller nåt , för att förbättra kanske;))
  • smurfen75
    MajaMaria79 skrev 2008-05-23 14:53:09 följande:
    comodynes tror jag servetterna heter. De är grymt bra. Jag använder alltid dem till ansikte och dekoltage. Jämnt fint naturligt resultat. Glöm inte öronen bara.På kroppen har jag sedan Niveas summer glow när det är den årstiden då man visar resten.
    Dem har jag hört gott om:) Hur kommer det sig att du inte tar dem på benen? Tänkte så det blir lika färg..
  • MajaMaria79

Klart man kan ha dem på benen. Jag är väl bara lite snål. 10 stycken kostar ca 120 kr har jag för mig. Nu sitter visserligen färgen några dagar så det kanske inte är så dyrt egentligen. Okej, jag är nog mest för snål

• MajaMaria79

förresten jag märker ingen direkt färgskillnad. Det blir inga tydliga skarvar vare sig med comodynes eller nivea summer glow, de smälter ihop så fint. Men comodynes ger nog något mer färg.

• smurfen75
    MajaMaria79 skrev 2008-05-23 15:00:53 följande:
    Klart man kan ha dem på benen. Jag är väl bara lite snål. 10 stycken kostar ca 120 kr har jag för mig. Nu sitter visserligen färgen några dagar så det kanske inte är så dyrt egentligen. Okej, jag är nog mest för snål
    Hehe:) Jo men det blir ju dyrt i längden.. Men tur att man inte behöver smörja varje dag iaf.
  • smurfen75
    MajaMaria79 skrev 2008-05-23 15:01:50 följande:
    förresten jag märker ingen direkt färgskillnad. Det blir inga tydliga skarvar vare sig med comodynes eller nivea summer glow, de smälter ihop så fint. Men comodynes ger nog något mer färg.
    ;)))
  • Bubblan84

Jag kladdar allt sdom oftast med loreals bus på flaska..men d e juh tyvär lite kladd o jobbig lukt...servettar kanske vore nått o prova då?!?

• smurfen75
    Bubblan84 skrev 2008-05-23 15:04:31 följande:
    Jag kladdar allt sdom oftast med loreals bus på flaska..men d e juh tyvär lite kladd o jobbig lukt...servettar kanske vore nått o prova då?!?
    Det tycker jag du ska prova, ska som sagt själv prova det. Så får vi hoppas på bra resultat:)
  • Bubblan84

Luktar dom mindre än lotionerna??

• smurfen75
    Bubblan84 skrev 2008-05-23 15:11:47 följande:
    Luktar dom mindre än lotionerna??
    Ingen aning..
  • bears

Jag väntar bara några sekunder innan jag smörjer in Niveas "face and body", jag avnänder Miniderm som funtkräm, super. Den är ej fet men perfekt om man är torr.
    Jag har åxå provat "tan can" lite svårt att få jämnt tycker jag, funkar bäst när burken är ny. Har man inte ett stadigt tryck får man lätt prickar. Annars ok, tycker jag.

• MajaMaria79

De luktar lite grann, men inte så farligt tycker jag. Framför allt är det minimalt med kladd, torkar på en hlav minut och blir jämnt och snyggt.

Svar på tråden Brun utan sol servetter?