Katten luktar illa i munnen
Vår honkatt luktar illa i munnen (mer än vanligt ). Vad göra?
Vår honkatt luktar illa i munnen (mer än vanligt ). Vad göra?
Gå och kolla tänderna. Testa kolla hemma om hon har något som sitter fast i munnen
Antagligen behöver hon åka till veterinären och ta bort tandsten, ev. även dra ut några tänder. Har ni inte gjort det tidigare eller är inte katten så gammal?
SB12
Haha ett skämt :D
tandsten.. eller så kan de bero på om du har bytt foder med? eller om han/hon ahr sovit och haft munnen stängd ett tag kan den lukta lite.
Vår katt stinker just nu. Tror hon just har fått sina nya tänder! Hoppas det ger sig efter det!:)
säkert tandsten,jag använder plaqueoff till mina hundar och katter har aldrig haft problem sen dess,köper det hos vetrinärer eller djurafärer.
och jag använder mjau friskies och whiskas till mina katter och har heller aldrig haft problem med tandsten eller nåt
Låter som katten har en infektion tycker jag, gå till veterinären! Är det bara tandsten är det ju lätt ordnat men det kan ju vara något mer..
Har du öppnat munnen på henne och tittat hur det ser ut däri?
Våran katt luktade jämt.. ja.. rövhål i munnen. När han hade busat och bitits så stank man så man var tvungen att tvätta händerna.
TS, lånar din tråd och frågar om någon kan vet vad det var?
Hur länge har det hållt på?
Vår katt luktade illa när den hade mask.
Sen finns det ju andra orsaker också.
Vi har inte bytt foder förresten. Jag ska gå förbi djuraffären i eftermiddag och kolla efter PlaqueOff, tack för tipset