kattmamma - skiljas från ungarna
snart ska våran katt skiljas från sina tre ungar. hur kommer hon reagera? vad kan man göra för att hon ska må bättre och inte hamna i en depression? stackars misse. som hon kommer sakna dem.
snart ska våran katt skiljas från sina tre ungar. hur kommer hon reagera? vad kan man göra för att hon ska må bättre och inte hamna i en depression? stackars misse. som hon kommer sakna dem.
Jag har haft många katter i mitt liv. Och jag har aldrig haft problem när mamma kissen ska skiljas från sina ungar. Brukar va tvärtom att de tröttnar på dem i slutet;) De kanske går omkring nåt dygn och letar efter bebisarna, men sen blir det som vanligt igen..
Tar man ungarna vid 12 veckor eller äldre så är proceduren oftast klar redan.
försök att inte alla flyttar samma dag. det brukar underlätta. och som redan sagts så brukar det inte vara någon fara vid 12v.
Kattmamman kommer att tycka att det blir så skönt! Det är i varje fall vad mammas katt tyckte. Nu får hon ju all uppmärksamhet själv. Ge henne lite god mat och skäm bort henne så kommer hon att må fint.
Fick känslan av att hon verkligen hade tröttnat på dom vid 12 veckor. Var så less på att dia och slog till dom om dom försökte.