• Nintendo

Hur beräkna HP 60 dagar innan BF?

Jag har BF den 5 oktober och tänkte ansöka om att få HP 60 dagar innan BF. Vilken dag blir det då? Vet inte riktigt hur jag ska räkna för att få det rätt. Jag fick det till att HP i så fall ska börja den 7 augusti men vet inte om det är rätt räknat. Någon som kan?

• Svar på tråden Hur beräkna HP 60 dagar innan BF?
  • aktuelle

får det också till 7:e augusti

IRMA 0612 & HELGE 0801
  • Nintendo

Tack så mycket för att du gjorde dig besväret att räkna. :)
    Då har jag nog fått det rätt! :)

• JLS

Hej!

När du räknar, kom ihåg att du bara får hp fram till 10 dagar innan bf. Så du har ju då hp fram till den 26 september om jag inte är helt ute och cyklar

Bara räkna 60 dagar bakåt från den 26 september i så fall.  Blir det 60 dagar så är det rätt, har ingen kalender här...

Vårt lilla mirakel...♥ Bf 080621 ♥
  • lavendeln

Man får bara ta ut hp 60 dagar innan, alltså blir det bara 50 dagar som man får hp utbetalt. De sista 10 dagarna kan man ta fp.

JLS skrev 2008-05-23 17:47:05 följande:
    Hej!När du räknar, kom ihåg att du bara får hp fram till 10 dagar innan bf. Så du har ju då hp fram till den 26 september om jag inte är helt ute och cyklar
    Bara räkna 60 dagar bakåt från den 26 september i så fall.  Blir det 60 dagar så är det rätt, har ingen kalender här...
    Så du ska alltså bara räkna 50 dagar från den 26 september och då får jag oxå till datumet 7 augusti
  • Nintendo

Men nu blir jag lite förvirrad. Jag vet att man inte får HP 10 dagar innan BF, men man ska väl ändå räkna bakåt 60 dagar från BF och inte 60 dagar bakåt 10 dagar innan BF?

• Nintendo

Okej, då ska jag alltså ansöka om HP 7 augusti - 26 september? :P Tack för hjälpen allihopa. :D

Svar på tråden Hur beräkna HP 60 dagar innan BF?