• Tvåbarnsmorsan

Receptfri medicin mot magkatarr?

Nån som vet nån receptfri medicin mot magkatarr eller nått från hälsokostaffären? Har den senaste tiden haft så ont i mellangärdet, känner mig illamående och rapar mycket och alla symtom blir värre då jag dricker nått surt eller äter fet mat så allt tyder på att det är magkatarr! Nån som har/haft det som hjälpa mig?

• Svar på tråden Receptfri medicin mot magkatarr?
  • Smultron 85

Låt bli godis, bakelser, läsk m.m. Inget vitt mjöl, ingen fet mat. Rökning och kaffe = strängt föbjudet!

• Tvåbarnsmorsan
    Smultron 85 skrev 2008-05-23 18:59:16 följande:
    Låt bli godis, bakelser, läsk m.m. Inget vitt mjöl, ingen fet mat. Rökning och kaffe = strängt föbjudet!
    Har du magkatarr eller?
  • Tuplan

När jag hade magkatarr sist i Sverige köpte jag Losec Mumps eller nåt sånt där på apoteket. Vet tyvärr inget om hälsokosten!
    Dina symtomer låter precis som magkatarr, har nämligen samma just nu.

• Dame72

Testa ex Omeprazol. Sen tycker jag Proviva är himla bra. Köper du på mataffären.
    Kan vara gallbesvär också.

• Tvåbarnsmorsan
    Tuplan skrev 2008-05-23 19:01:16 följande:
    När jag hade magkatarr sist i Sverige köpte jag Losec Mumps eller nåt sånt där på apoteket. Vet tyvärr inget om hälsokosten!Dina symtomer låter precis som magkatarr, har nämligen samma just nu.
    Det är så obehagligt att ha det och att ta alvedon eller ipren då blir det bara värre!
  • Smultron 85
    Tvåbarnsmorsan skrev 2008-05-23 19:01:10 följande:
    Har du magkatarr eller?
    Min sambo har magsår och det är läkarens ord
  • Tvåbarnsmorsan
    Dame72 skrev 2008-05-23 19:01:42 följande:
    Testa ex Omeprazol. Sen tycker jag Proviva är himla bra. Köper du på mataffären. Kan vara gallbesvär också.
    Är det samma symtom på gallbesvär?
  • JohannaAxelsson

Ja men alvedon o ipren hjäper ju inte. Köp omeprazol på apoteket, de är depot-tabletter

♡Älskar mina 3 töser Sophie 8år, Emelie 4år & Nathalie2½år♡
Svar på tråden Receptfri medicin mot magkatarr?