• Anonym

Varför röker DU?

Varför röker du egentligen?

För att kunna koppla av och stressa ner? För att din sambo gör det? För att det är gott?

Jag förstår ju att alla som röker är beroende men varför fortsätter du med det?

Är själv rökare och jag röker nog mest för att stressa ner och inte vara så hysterisk.

• Svar på tråden Varför röker DU?
  • Anonym (smoker)

Jag röker för att jag är beroende enbart! Kan inte sluta! Har velat sluta i flera år, men jag kan verkligen inte. Vill inte att dottern ska se mig röka när hon blir äldre :(

• Anonym

För att stressa ner,jag har det jobbigt just nu.Jag vet att det är en jävligt dum ursäkt men jag känner mig lugn och trygg med ciggen i handen

• Anonym

för att trösta mig, för att ha nåt att gå upp på morgonen för.

• piixelslyna

För att jag vill, jag tycker att det är gott. Jag kan stressa ner med en cigg i handen. Och eftersom att jag har ungefär en termins plugg att göra klart på en vecka så behöver jag det.

Jag är social. Jag röker för att pappa röker och jag röker för att mamma inte tycker att jag ska röka.

Ja, jag röker för en herrans massa anledningar.

• Anonym

Det är avstressande...använder rökstunden som ett tillfälle att få slappa av och samla krafter.

• Tvetydig

Allen Carr: "Äntligen icke-rökare."
    Det FINNS en väg ut.

• Anonym
    Svar på #6
    Och för dom som trivs med sina liv och vanor?
  • tempo21

För att jag är dum i huvet.

Har börjat röka igen efter 10års uppehåll. Röker för att varva ner och få en stund för mig själv.

Vart du än vänder dig så har du skinkan där bak...
  • Anonym

för att någon ska ha något att gnälla över hahaha.
    och för att det är gott så klart oxå.

• LillaMadde90

Jag har På (panikångest) och är rökare sen 5 år tillbaka, haft PÅ i 6 år..

Varför ja började röka vet ja inte ? men varför ja fortsätter är för att lugna ner å stressa mindre.. för när min PÅ kör igång så lugnar jag ner mig med en cigg, de är för att ja stressar ner ett par varv..

jag tror de är därför

• ninanen

Jag röker för att lika mycke som jag vill sluta röka vill jag lika envist röka när jag känner för det... Röker gör man i alla möjliga situationer och jag vet helt ärligt inte va jag ska göra istället för å röka...

• infestor

För att jag vill, för att jag anser att det är gott, för att det gör mig nått att göra.
    En exempel, att ta en rast på jobbet känns konstigt när han som betalar min lön jobbar precis bredvid oss alla och håller ett tempo som är nästan omöjligt att matcha.
    Men om jag tar en cigg och sätter mig under tiden så sitter man inte bara och slösar bort tiden man får betalt för, då gör man ?nått?.

• FamWW

Ja varför röker man!! För att man e självdestruktiv och typ dum i huvudet. Och för att det är en belöning, för att man är psykiskt beroende. Det fysiska beroendet är ett mindre problem för mig i alla fall. Har läst Allen Carrs böcker x flera men hans kloka ord vill bara inte fastna i mitt huvud. Men på måndag ska jag sluta röka och aldrig börja igen, det är jag skyldig mig själv.

• Tette86021

Jag var rökare, nu snusar jag och känner inte alls sug efter cigaretter... men iaf kan jag stå där på balkongen och dra i mig en halv cigg.. jag fattar inte varför jag gör det när jag inte ens behöver.. kan känna ett jäkla sug efter jag ätit men det går fort över..

Antar att den där halva ciggen röker jag för att jag är uttråkad?

• Anonym (Helena J)

De är gott, jag känner mig tuff, häftig och de är ett ?fuck you? till alla moralister.

• Anonym (Åäö)
    Anonym (Helena J) skrev 2018-10-29 17:17:07 följande:

De är gott, jag känner mig tuff, häftig och de är ett ?fuck you? till alla moralister.

Tråden är mer än 10 år gammal.
Svar på tråden Varför röker DU?