• Znuttan6

Vad tjänar man i timmen som semestervikarie inom hemtjänsten?

Ska på anställningsintervju till ett sommarjobb inom hemtjänsten på tisdag. Nån som har nån koll på vad tim lönen ligger på?

Outbildad.
  • Svar på tråden Vad tjänar man i timmen som semestervikarie inom hemtjänsten?
  • Anonym (outbildad)

Jag är outbildad och jag får 103.86. I Sthlmsområdet får man nog mer, jag har bland de högsta här, de flesta har runt 95-96 kr men jag är bra, för att inte säga den absolut bästa vikarien fast jag är rätt ny Jag ses inte ens som vikarie av de fast anställda.

• Jontes mamma

När jag jobbade som vikarie inom hemtjänsten tjänade jag mer än min mamma som har jobbat inom äldrevården i kommunen i 25 år.

• Znuttan6
    oki tack för svaren! Får väl se på tisdag, om man nu får reda på det då!
  • Anonym

21 år, jobbat inom hemtjänsten i 1½ månad och har ingen utbildning.
    Får 93 kr/tim, plus semester erstättning på ca 13 kr/tim och ob. Och jag är riktigt nöjd :D

• Anonym

Herregud vilken dålig löneutveckling jag måste ha haft. Jag har jobbat i 8 år och har 91 kr drygt i timmen + sem.ersättning. Usch!Ska nog ta ett litet snack med chefen...Fundersam

• Anonym
    Anonym skrev 2008-07-01 19:06:30 följande:
    Herregud vilken dålig löneutveckling jag måste ha haft. Jag har jobbat i 8 år och har 91 kr drygt i timmen + sem.ersättning. Usch!Ska nog ta ett litet snack med chefen...
    Håller med dig! Har jobbat i 9 år och har 95.15 i timmen + 14.40 sem.ersättning. Måste ta ett snack med chefen när hon är tebax efter sin semester!
  • Anonym (T)

Jag har jobbat i en kommun förut i 3 år. För 2 somrar sen va jag in på ett boende i min nya kommun och jobbade. Denna sommaren är jag på hemtjänsten i den nya kommunen och jag tjänar 121,21:- i timmen (är uska) +ob+ semesterersättning!!! (har aldrig haft så bra timlön någon gång förut.....)

• jannajamtland

SOm outbildad hade jag runt 98 kr + semesterersättning och ob, nu på sista tiden utbildad uska har jag haft 108, 50 + semesterersättning och ob.
    Fick hör av en arbetskompis att några av hennes kompisar jobbade outbildade på gruppbostad och tjänar 125 kr timmen + semestersättning och ob, iofs hade dom kris där och dom fick begära vad dom ville, men det godkändes genast tydligen

Hat är bara brist på fantasi/ G.Green
  • Anonym (uska)

22 år. Jobbar i skåne och har 130 kr/timmen. är utbildad usk och jobbat 6 år inom vården.

• septbebis

103,03 i timmen, outbildad. Har för mig att alla över 20 får denna timpeng. Är man under 20 så får man lite mindre, men jag har inte de siffrorna i huvudet nu.

• septbebis
    septbebis skrev 2008-07-02 20:55:29 följande:
    103,03 i timmen, outbildad. Har för mig att alla över 20 får denna timpeng. Är man under 20 så får man lite mindre, men jag har inte de siffrorna i huvudet nu.
    Alltså alla i min kommun menar jag.
  • Anonym

outbildad 23 år och har 96,97 kr/timmen + sem ersättning och ob.
    är varken nöjd eller missnöjd, mest glad över att ha ett jobb att gå till igen efter en längre tids sjukskrivning

• Anonym

jag är ny på hemtjänsten och är inte utbildad uska och får 14600kr mån vilket är skit tycker jag

• Anonym

20 år, vårdbiträde, har jobbat i två år och får 98 kr tim.

• Znuttan6
    Jag har nu fått reda på vad timlönen ligger på som jag ska få.
    83,64. Känns lite men dem säger att dem inte kan ge mer då jag aldrig jobbat med detta tidigare. Men men får vara glad ändå, det är ju ett jobb iaf!
Svar på tråden Vad tjänar man i timmen som semestervikarie inom hemtjänsten?