• Znuttan6

Vad tjänar man i timmen som semestervikarie inom hemtjänsten?

Ska på anställningsintervju till ett sommarjobb inom hemtjänsten på tisdag. Nån som har nån koll på vad tim lönen ligger på?

Outbildad.
  • Svar på tråden Vad tjänar man i timmen som semestervikarie inom hemtjänsten?
  • Anonym (outbildad)

Jag är outbildad och jag får 103.86. I Sthlmsområdet får man nog mer, jag har bland de högsta här, de flesta har runt 95-96 kr men jag är bra, för att inte säga den absolut bästa vikarien fast jag är rätt ny Jag ses inte ens som vikarie av de fast anställda.

• Jontes mamma

När jag jobbade som vikarie inom hemtjänsten tjänade jag mer än min mamma som har jobbat inom äldrevården i kommunen i 25 år.

• Znuttan6
    oki tack för svaren! Får väl se på tisdag, om man nu får reda på det då!
  • Anonym

21 år, jobbat inom hemtjänsten i 1½ månad och har ingen utbildning.
    Får 93 kr/tim, plus semester erstättning på ca 13 kr/tim och ob. Och jag är riktigt nöjd :D

• Anonym

Herregud vilken dålig löneutveckling jag måste ha haft. Jag har jobbat i 8 år och har 91 kr drygt i timmen + sem.ersättning. Usch!Ska nog ta ett litet snack med chefen...Fundersam

• Anonym
    Anonym skrev 2008-07-01 19:06:30 följande:
    Herregud vilken dålig löneutveckling jag måste ha haft. Jag har jobbat i 8 år och har 91 kr drygt i timmen + sem.ersättning. Usch!Ska nog ta ett litet snack med chefen...
    Håller med dig! Har jobbat i 9 år och har 95.15 i timmen + 14.40 sem.ersättning. Måste ta ett snack med chefen när hon är tebax efter sin semester!
  • Anonym (T)

Jag har jobbat i en kommun förut i 3 år. För 2 somrar sen va jag in på ett boende i min nya kommun och jobbade. Denna sommaren är jag på hemtjänsten i den nya kommunen och jag tjänar 121,21:- i timmen (är uska) +ob+ semesterersättning!!! (har aldrig haft så bra timlön någon gång förut.....)

• jannajamtland