Kan man ha tvättmaskin i köket?
Undrar ifall man kan installera en tvättmaskin i köket, typ så sdom man kan sätta in en diskm,alltså i ett skåp?
å isf, hur kopplar man vattnet så att d kan rinna ut nånstans?
Undrar ifall man kan installera en tvättmaskin i köket, typ så sdom man kan sätta in en diskm,alltså i ett skåp?
å isf, hur kopplar man vattnet så att d kan rinna ut nånstans?
ja och till avloppet som med en diskmaskin
de koppla på det på avloppet till vasken. Vet inte om du kan ha den i ett skåp då den vibrerar rätt mycke men i köket går det ju iallafall
Det är vanligt i England, så det måste ju gå, även om jag aldrig har sett det i Sverige. Man kopplar väl vattnet till avloppet vid diskbänken.
hej vi hade tvättmaskin i köket å det funka aldeles utmärkt.... trodde det skulle vibrera mer än vad det gjorde...
wickan82
hade ni satt in den i ett skåp?
ja ska nämligen flytta å d e rätt litet badrum så ja fundera på att ha den i köket. struntar i om d ser lite roligt ut, hällre d än konka ner för 3tr m en full tvättkorg + en 1,5åring.
nån mer som vet?
man sätter den inte I skåpet utan IST för ett skåp precis som med en diskmaskin
nae den stod där diskmaskinen skulle ha stått.
det ser ganska bra ut att ha en tvätt maskin i köket...
om det inte finns sånt hål så kan man sätta den i skåpet men ta bort luckorna då...
förstog att man inte sätter den i ett skåp, har juh diskmaskin nu..
wickan82
men vibrerade det inte jätte mkt när den centrifugera?
blir nog att ha den iköket även om det får plats i badrummet, för d kommer nog bli väldigt trångt.
enda ggn som man kommer ha kläder i köket e juh typ när man ska stoppa in tvätt,tvättkorgen kommer ja juh ha nån annanstans hehe
Självklart, men man får vara beredd på att den om den läcker kan läcka mycket
ekj76
menar du för att man kanske inte skulle upptäcka så lätt om d läckte ef den sitter som den gör?
Vi har både tvätt och diskmaskin i köket,och torkskåp.
Hos oss fanns det ett "hål" för tvättmaskin,och när vi skulle sätta in diskmaskin fick vi ta bort ett skåp bara,gick ganska lätt till.
Däremot får en kunnig göra sådant tycker jag.
En gång har tvättmaskinen läckt bara,då var vi hemma så det var ingen fara.
Varför köra tvättmaskin när man inte är hemma? Eller ens på natten när man sover? Samma sak med diskmaskinen för oss.
Självklart går det att ha tvättmaskin i köket, ett ganska bra alternativ skulle jag tro då köket ofta är stort.
Jag satte in en tvättmaskin i köket när ja gbodde i lägenhet. Men jag satte den i ett utrymme som var förberett för diskmaskin så det var ju enkelt! Kolla med ditt försäkringsbolag, det är väl det enda som kan vara kruxigt om det skulle hända något!
Det finns bra maskiner idag som inte vibrerar särskilt mycket, de är ju dock mer högljudda än vad diskmaskiner är så det är ju inget bra alternativ om man har öppen planslösning! Cylinda gör tvättmaskiner med separat upphängd trumma. De vibrerar knappt alls!
Vet att man kan ha det istälet för ett skåp. Men en smart sak är att sätta skåp dörrar framför så syns den inte. Ser ut som ett vanligt skåp